اولین مرکز اورتوپدی فنی جنوب کشور در جیرفت افتتاح شد

فردای کرمان – گروه اطلاع‌رسانی: نخستین مرکز ارتوپدی فنی جنوب استان کرمان در جیرفت به بهره‌برداری رسید. گفته‌ی رئیس بهزیستی شهرستان جیرفت، خدمات این مرکز در زمینه‌ی ارتوز و پروتز (مچ‌بند، زانوبند و کتف‌بند خاص) است و می‌تواند تمامی وسایل کمکی توانبخشی مورد نیاز منطقه‌ی جنوب استان را تولید کند. وی خدمات‌رسانی این مرکز را روزهای پنج‌شنبه و جمعه هر هفته از ساعت هشت صبح تا ۲۴ اعلام کرد و گفت که روزانه امکان پذیرش ۲۰ نفر در این مرکز وجود دارد

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، با پیگیری بهزیستی و همکاری خیریه یاس فاطمه‌النبی، اولین مرکز ارتوپدی فنی جنوب کشور و کارگاه ارتوپدی فنی جنوب استان کرمان با حضور مدیر کل بهزیستی استان، فرماندار جیرفت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس اداره بهزیستی، مسئولین خیریه یاس فاطمه‌النبی و جمعی از کارشناسان تخصصی افتتاح شد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در مراسم افتتاح این مرکز با تقدیر از همراهی و تلاش خیرین در راه‌اندازی این مرکز ارتوپدی گفت: «با توجه به نیاز جنوب استان همیشه جای یک مرکز ارتوپدی فنی در این منطقه احساس می‌شد که پس از رایزنی‌های صورت گرفته و با مشارکت خیریه یاس فاطمه‌النبی اکنون شاهد افتتاح آن هستیم».
عباس صادق‌زاده با اشاره به اینکه در کنار این مرکز یک مجموعه‌ی کارگاه ساخت انواع اروتز و پروتز نیز آغاز به کار خواهد کرد، افزود: «این خدمت از دو منظر قابل تقدیراست اول اینکه این مرکز دارای ویژگی‌های خاصی است که ممکن است چندان ملموس نباشد، یکی از ویژگی‌های بارز آن، نوع فعالیت این مرکز علاوه بر تکمیل درمان‌های انجام شده برای بازتوانی معلولین و نقش پیشگیرانه‌ی خدمات این مرکز در جلوگیری از تحلیل توانمندی‌ها و عمیق شدن معلولیت افراد دچار آسیب و معلولیت است».
وی ادامه داد: «منظر دیگر نیز حضور افراد متخصص و کاربلد در بخش فنی مجموعه است که پشتوانه و توان اجرایی بالای بخش خصوصی در شرایط کنونی را نشان می‌دهد».
صادقزاده اظهار کرد: «یکی از نکات قابل توجه، منحصر بودن این مرکز در جنوب کشور است و این مجموعه می‌تواند به کلیه‌ی بیماران نیازمند استان‌های همجوار نیز ارائه خدمت کند».  
وی با اشاره به نقش اثربخش خیرین و وجود مسئولین تاثیرگذار گفت: «برای رفع  کمبودها وخلاءهای موجود با همکاری و همراهی این دو گروه می‌توان قدم‌های موثر و ماندگاری را با توجه به شرایط منطقه برداشت».
محمد رضانژاد، رئیس بهزیستی شهرستان جیرفت نیز با تقدیر از خیرین و مسئولینی که در راه‌اندازی این مرکز مشارکت داشتند، گفت: «با توجه به تراکم جمعیت و میزان معلولیت مناطقی مانند جنوب استان، نیازمند ارائه‌ی خدمات تخصصی بیشتری هستند».
 وی با ارائه‌ی توضیحاتی در مورد مرکز ارتوپدی فنی جیرفت، افزود: «با توجه به حضور ۱۲ هزار معلول در سطح منطقه‌ی جنوب استان و نیاز شدید منطقه‌ی جنوب به خدمات تخصصی برای تکمیل درمان معلولین، مرکز ارتوپدی در فضایی به مساحت ۶۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال با ظرفیت پذیرش ۲۰ نفر در روز به بهره‌برداری رسیده است».
 
رضانژاد این مجموعه را نخستین مرکز ارتوپدی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان با محوریت جیرفت دانست و افزود: «خدمات این مرکز در زمینه‌ی ارتوز و پروتز (مچ‌بند، زانوبند و کتف‌بند خاص) بوده و می‌تواند تمامی وسایل کمکی توانبخشی مورد نیاز منطقه را تولید کند».
وی زمان خدمات‌رسانی این مرکز را روزهای پنج‌شنبه و جمعه هر هفته از ساعت هشت صبح تا ۲۴ اعلام کرد.
فرماندار جیرفت نیز با تقدیر از این اقدام بزرگ بهزیستی و خیریه یاس فاطمه‌النبی اظهارکرد: «اقدامات بهزیستی در زمینه‌ی پیشگیری و ارائه‌ی خدمت به مجموعه‌ی شهروندان در جنوب استان و خصوصا جیرفت ستودنی و قابل تقدیر است».
ابوذر عطاپور با اظهار خورسندی از افتتاح مرکز اورتوپدی فنی در جیرفت گفت: «مردم این منطقه از محرومیت‌های بسیاری رنج می‌برند و هر قدمی که در راه خدمت به این عزیزان برداشته شود ماندگار و دارای اجری بی‌نظیر خواهد بود».
مدیرعامل خیریه یاس فاطمه‌النبی نیز در این مراسم گفت: «خیریه ما از روز نخست بنا را به خدمت رایگان برای معلولین و جامعه‌ی هدف بهزیستی گذاشته است و هم‌اکنون نیز بیش از ۸۰  نفر از کودکان معلول ذهنی را نگهداری می‌کند».
فائض فرخی افزود: «پس از رایزنی‌هایی که با بهزیستی داشتیم، خیریه یاس فاطمه‌النبی تصمیم به ایجاد و راه‌اندازی مرکز ارتوپدی فنی برای جنوب استان با محوریت شهرستان جیرفت گرفت که با توجه به تلاش‌های صورت گرفته ارائه‌ی کلیه‌ی خدمات در این مرکز به معلولین رایگان خواهد بود و امیدواریم که در آینده این مرکز به دارالشفا و نقطه‌ی امیدی برای مردم منطقه تبدیل شود».

کد خبر 28188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد