دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت رفاه در کرمان به پازل همدلی پیوستند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدیران دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت رفاه در کرمان با تکمیل بخشی از پازل همدلی مربوط به استان کرمان، مشارکت در طرح ملی پازل همدلی را آغاز کردند


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  عباس صادق زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با محوریت طرح پازل همدلی به منظور تامین بخشی از نیازهای تحصیلی فرزندان تحت حمایت بهزیستی، با اشاره به اهمیت توجه ویژه به جامعه هدف بهزیستی، تحمل شرایط اقتصادی حال حاضر جامعه را خارج از توان بخش عمده‌ای از خانواده‌ها و مردم، خصوصا مددجویان تحت حمایت نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی دانست.
او بیان کرد: بهزیستی استان حمایت بیش از ۵۰ هزار معلول، ۱۵ هزار زن بی سرپرست و بدسرپرست، هزار و ۲۰۰ کودک ساکن در مراکز و ۴ هزار کودک تحت حمایت در خانواده ها را برعهده دارد که اگر تعدادخانوار هر کدام را ۳ نفر در نظربگیریم خواهیم دید که بهزیستی، بخش وسیعی از نیازمندان را تحت پوشش خدمات خود دارد.
صادق زاده افزود: همه این‌ها در حالی است که با توجه به شرایط امروز جامعه، تعداد متقاضیان استفاده از خدمات حمایتی از لحاظ کیفی و کمی به شدت افزایش یافته است.
او با اشاره به طرح‌های دولت در ایام کرونا برای جبران آسیب‌ها بیان کرد: با وجود فعالیت‌ها و خدمات وسیع دولت در این حوزه، هنوز هم نمی‌توان بدون حمایت‌های مردمی پاسخگوی نیاز افراد نیازمند جامعه باشیم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به لزوم مشارکت همگانی در امر رسیدگی به امور نیازمندان به دنبال فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص لزوم مشارکت همگان، خصوصا بنگاه‌های اقتصادی در این امر مهم، طرح پازل همدلی از سوی بهزیستی کشور برای تامین نیازهای تحصیلی جامعه هدف طراحی و به اجرا درآمده است.
او با اشاره به ابعاد مختلف این طرح بیان داشت: با توجه به اینکه آموزش در دوران کرونا شکل ویژه‌ای به خود گرفته و اکثر دانش آموزان باید به گوشی هوشمند و یا تبلت مجهز باشند، همین موضوع دستگاه‌های حمایتی را با چالش روبه رو کرده است.
صادق زاده افزود: تاکنون بهزیستی استان کرمان توانسته با کمک خیران بخشی از نیازهای فرزندان تحت حمایت را برطرف سازد،؛ اما با توجه به حجم دانش آموزان تحت حمایت، نقش مردم و خیران در همراهی و همدلی در این امر خطیر بسیار ارزشمند و قابل قدردانی خواهد بود.
________________________________________
رضا اسماعیلی، رئیس شورای هماهنگی رفاه استان کرمان نیز در این نشست با قدردانی از همراهی دستگاه‌های اجرایی گفت: در ابتدای امر همه فکر می‌کردیم کرونا ظرف چند هفته تمام شود؛ اما متاسفانه مشخص شد که جامعه ما حداقل دو سال با این ویروس دست به گریان است و همین امر سبب شده که مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شود.
او با اشاره به شرایط سخت زندگی برای جمع کثیری از کارگران و فعالان جامعه کارگری بر لزوم توجه به وضعیت معشیت و اشتغال این قشر اثر گذار در اقتصاد کشور تاکید کرد و افزود: در چند ماهه گذشته آمار بیکاران استان رشد چشمگیری داشته، برخی از کارگاه‌ها و مراکز صنعتی تعطیل شده اند و برخی مشاغل نیز به دلیل شرایط موجود، دچار رکود و ورشکستگی شده اند و همین موضوع، نقش دستگاه‌های حمایتی زیرمجموعه وزارت رفاه را پر اهمیت‌تر کرده است.
در پایان، مدیران حاضر با تکمیل بخشی از پازل همدلی مربوط به استان کرمان به نمایندگی از زیر مجموعه خود، مشارکت در این طرح ملی را  آغاز کردند.

کد خبر 28185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد