مدیرکل بهزیستی کرمان: 
تقاضا برای استفاده از خدمات حمایتی افزایش یافته است 
بدون حمایت‌های مردمی پاسخگوی نیاز جامعۀ هدف نیستیم

فردای کرمان – گروه جامعه: مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان این‌که با توجه به شرایط امروز جامعه تعداد متقاضیان استفاده از خدمات حمایتی از لحاظ کیفی و کمی به شدت افزایش یافته است، گفت: «علی‌رغم فعالیتها و خدمات وسیع دولت در این حوزه، هنوز هم نمی‌توان بدون حمایتهای مردمی پاسخگوی نیاز افراد نیازمند جامعه باشیم


به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، عباس صادق زاده در جلسه‌ی شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه‌ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با محوریت طرح پازل همدلی، تحمل شرایط اقتصادی حال حاضر جامعه را خارج از توان بخش عمده‌ای از خانواده‌ها و مردم خصوصاً مددجویان تحت حمایت نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی دانست و بیان کرد: «بهزیستی استان کرمان حمایت از بیش از ۵۰ هزار معلول،  و۱۵۰۰۰  هزار زن بی‌سرپرست و بدسرپرست، هزار و ۲۰۰ کودک ساکن در مراکز و چهار هزار کودک تحت حمایت در خانواده‌ها را برعهده دارد که اگر بعد خانوار هر کدام را سه نفر در نظربگیریم خواهیم دید که بهزیستی بخش وسیعی از نیازمندان را تحت پوشش خدمات خود دارد ».
وی افزود: «متاسفانه با توجه به شرایط امروز جامعه، تعداد متقاضیان استفاده از خدمات حمایتی از لحاظ کیفی و کمی به شدت افزایش یافته است».
صادق‌زاده با اشاره به طرح‌های دولت در ایام کرونا برای جبران آسیبها، اظهار کرد: «علی‌رغم فعالیتها و خدمات وسیع دولت در این حوزه، هنوز هم نمی‌توان بدون حمایتهای مردمی پاسخگوی نیاز افراد نیازمند جامعه باشیم».
وی افزود: «با توجه به لزوم مشارکت همگانی در امر رسیدگی به امور نیازمندان به دنبال فرمان مقام معظم رهبری در خصوص لزوم مشارکت همگان خصوصاً بنگاه‌های اقتصادی در این امر مهم، طرح پازل همدلی از سوی بهزیستی کشور جهت تأمین نیازهای تحصیلی جامعه‌ی هدف طراحی و به اجرا درآمده است».
صادق‌زاده با اشاره به ابعاد مختلف این طرح بیان کرد: «با توجه به اینکه آموزش در دوران کرونا شکل ویژه‌ای به خود گرفته، اکثر دانش‌آموزان باید به گوشی هوشمند و یا تبلت مجهز باشند و همین موضوع دستگاه‌های حمایتی را با چالش روبهرو کرده است».
وی افزود: «بهزیستی استان تاکنون توانسته با کمک خیرین بخشی از نیازهای فرزندان تحت حمایت را برطرف سازد اما با توجه به حجم دانش‌آموزان تحت حمایت، نقش مردم و خیرین در همراهی و همدلی در این امر خطیر بسیار ارزشمند و قابل تقدیر خواهد بود».
رئیس شورای هماهنگی رفاه استان کرمان نیز در این نشست با تقدیر از همراهی دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: «در ابتدا همه فکر می‌کردیم کرونا ظرف چند هفته تمام شود اما متاسفانه مشخص شد که جامعه‌ی ما حداقل دو سال با این ویروس دست به گریبان است و همین امر سبب شده که مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شود».
رضا اسماعیلی با اشاره به شرایط سخت زندگی برای جمع کثیری از کارگران و فعالین جامعه‌ی کارگری بر لزوم توجه به وضعیت معشیتی و اشتغال این قشر اثرگذار در اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: «در چند ماه گذشته آمار بیکاران استان رشد چشمگیری داشته، برخی از کارگاه‌ها و مراکز صنعتی تعطیل شده‌اند و برخی مشاغل نیز بهدلیل شرایط موجود دچار رکود و ورشکستگی شده‌اند و همین موضوع نقش دستگاه‌های حمایتی زیرمجموعه‌ی وزارت رفاه را پر اهمیت‌تر کرده است».
بر اساس این گزارش در پایان نشست، مدیران با تکمیل بخشی از پازل همدلی مربوط به استان کرمان مشارکت در این طرح ملی به نمایندگی از زیرمجموعه‌ی خود را آغاز کردند. /پ

کد خبر 28181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد