ورامین| هم افزایی بهزیستی و جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات

 مدیر عامل و مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با حضور در اداره بهزیستی شهرستان ورامین، با رئیس و مسئول پیشگیری این اداره جلسه ای را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این جلسه در راستای هم افزایی و همکاری در اجرای طرح ملی پیشگیری استعمال دخانیات موسوم به «پاد» تشکیل شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین در این جلسه ضمن خوشآمد و تشکر از حضور مدیرعامل و مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات بیان داشت: نگرانی برای کاهش سن مصرف سیگار به این دلیل است که تحقیقات نشان می‌دهد سیگار دروازه و سرآغاز واردشدن فرد به چرخه اعتیادهای دیگر تلقی می‌شود و فرد را با عمل دودکردن برای لذت بردن آشنا می‌کند.

اعظم هراتی ادامه داد: آمارهای جهانی می‌گوید نوجوانی که سیگارکشیدن را قبل از پانزده‌سالگی آغاز می‌کند، چهاربرابر احتمال معتادشدندش در بزرگ‌سالی بیشتر است. به همین دلیل اگر سن اولین مصرف را تا بعداز بیست‌ودوسالگی به تأخیر بیندازیم تا ۸۵ درصد احتمال کمتری برای روبه‌روشدن با مشکلات جدی مصرف وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اهمیت مقوله فرهنگ سازی، خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی، روش مهمی است که کمک زیادی به امر پیشگیری می‌کند و اینکه افراد جامعه با دید منفی به فرد سیگاری نگاه کنند و بدانند که جامعه برایش امن نیست، باعث می‌شود به مرور این رفتار مذموم تلقی شود و کاهش پیداکند.

 هراتی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح ملی پاد در شهرستان، اعلام همکاری همه جانبه و مساعدت خود را با جمعیت مبارزه با استعمال شهرستان ورامین اعلام کرد.

 در این جلسه از روند فعالیت ها، گزارشی از سوی مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ارائه شد و با اشاره به اینکه هم افزایی سازمانهای مرتبط تاثیر زیادی در اجرای این طرح دارد، مجموعه جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات آمادگی خود را برای همکاری با تمامی دستگاه ها اعلام کرد.

کد خبر 28165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد