محقق شدن شفاف سازی در فعالیت های حوزه توانبخشی 

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، مسئولان ادارات بهزیستی شهرستان های جنوبی تهران را بابت بررسی عملکرد هزینه ای اعتبارات تخصیص یافته نه ماهه سال ۱۳۹۹ گرد هم جمع کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در نشست مسئولان شهرستان های جنوب تهران، رئیس و مسئولان مالی و توانبخشی شهرستان های ری، ورامین، قرچک، پاکدشت و پیشوا میهمان مدیریت بهزیستی شهرستان ری در دانشگاه علمی و کاربردی آسایشگاه خیریه کهریزک بودند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در این نشست، داشتن شناختی کامل از انواع معلولیت ها و چالش های خاص هر یک را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: اینکه بدانیم معلولیت چیست و مخاطرات آن کدام است، می توانیم خدمات را متناسب با آنها مدیریت کرده و به شیوه ای کاملا هدفمند، در اختیار خدمت گیرندگان قرار دهیم.

سید احمد خادم در ادامه به راه اندازی مراکز مثبت زندگی به عنوان نقطه عطفی در خدمات بهزیستی اشاره کرد و بیان داشت: برای شروع  به کار این مراکز، پرونده های توانخواهان در اختیار قرار داده می شود که این موضوع، مستلزم دو بخش است، اول اینکه حفظ اسناد سازمان بسیار مهم است و نکته دیگر اینکه باید بیشتر از قبل به سمت الکترونیک بودن سیستم اداری پیش رویم که این انتقال پرونده ها به مراکز مثبت زندگی، فرصتی مناسب و مغتنم است.

خادم سپردن اداره کرد وجوه سازمانی به شهرستان ها را ویژگی بارزی تلقی و تصریح کرد: در گذشته، مددجویان، مستقیم توسط همکارانم در ستاد استان، کمک ریالی دریافت می کردند که این موضوع، سبب تعارض شده و موجب تحقیر شهرستان ها نیز گردیده بود که در راستای توجه بیشتر به مردم و اعتماد بیشتر به شهرستان ها، تمام این امور به ستادهای شهرستانی واگذار شد که علاوه بر کاهش تردد به تهران، بار هزینه ای را از استان کم و اعتبار شهرستان را اضافه کرد.

این مسئول در ادامه در خصوص شفاف سازی چنین بیان کرد: شفاف سازی فعالیت های مرتبط با جامعه هدف محقق شده است و این بدان معناست که همه می دانیم که چه میزان اعتبار تخصیص یافته داریم و در کجاها، چگونه و برای چه کسانی هزینه شده و چه مقدار باقی مانده که این مهم در سایه داشتن اطلاعات کامل و شناخت از خدمات، امکان پذیر است و البته باید همه خروجی های منابع و امکانات، بروز و مشخص باشند.  

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در پایان اذعان داشت: باید تلاش کرده و با ایجاد رغبت و انگیزه، افرادی را برای راه اندازی مراکز خدمات خارج از بستری، مجاب کرده و حمایت لازم را نیز انجام دهیم تا نیازهای امروز جامعه را با پاسخی شایسته و مناسب مرتفع سازیم.

در این نشست، روسای شهرستان ها و مسئولان مالی و توانبخشی شهرستان ها ضمن ارائه گزارشی از اقدامات حوزه های خاص هر یک، برنامه های آینده را تبیین و طرح ها را با دیگران به اشتراک گذاشتند.

گفتنی است، چنین نشستی در هفته گذشته برای شهرستان های غرب استان در رباط کریم برگزار شده بود و در هفته آینده نیز برای شهرستان های شرق در شمیرانات تشکیل می شود.

کد خبر 28164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد