جلسه شورای اداری بهزیستی مازندران در غرب استان برگزار شد

جلسه شورای اداری بهزیستی در غرب مازندران با حضور دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران، سید امیر حسینی جو فرماندار ویژه شهرستان تنکابن ، معاونین ، مسولین ستادی بهزیستی مازندران و روسای ادارات شهرستان های غرب استان در سالن کنفرانس اداره بهزیستی شهرستان تنکابن با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران دکتر گوهردهی حفظ شان و منزلت ارباب رجوع ، دسترسی به امکانات و سهل‌الوصول بودن خدمات برای جامعه هدف را از مهمترین اصول کار عنوان کرد و  گفت : ارتباط بین بخشی  برای حل مشکلات جامعه هدف حائزاهمیت است و تعاملات سازنده با دیگر نهادها و دستگاه های دولتی در بسیاری مواقع منجر به رفع مشکلات مددجویان می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان  کار و تلاش در جهت خدمت به مددجویان را مهمترین معیار اثرگذاری پرسنل در بهزیستی عنوان و تصریح کرد: شفافیت در عملکرد، پاکدستی و صداقت را سرلوحه کاری خود قرار دهید و از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی دریغ نکنید.

دکتر گوهردهی با بیان اینکه حوزه پیشگیری ، پیشانی سازمان بهزیستی است گفت: توجه به غربالگری ها و مشاوره های ژنتیک از اولویت های سازمان می باشد.

مدیرکل بهزیستی مازندران در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت و ضرورت نظم در پرداخت ها و پیگیری اتمام پروژه های مسکن خانواده های دارای دو معلول و بالاتر، نقش کارشناسان و نظارت مداوم در تسریع این اموررا دارای اهمیت دانست و در حوزه مسکن با تاکید بر استفاده از ظرفیت مسکن محرومین خواستار تعامل بیشتر با بنیاد مسکن و ثبت مسکن محرومین ،پیگیری جهت تحقق آن و جذب اعتبارات توسط روسا شد.

وی در ادامه  خواستار تقویت همدلی، فعال شدن نظام پیشنهادات و گسترش خدمات بهزیستی به روستاها شد و با اشاره به ضرورت افزایش تاب آوری گروه های هدف، گفت:حال که در جهان شاهد به روز شدن سریع آسیب‌ها و درگیربودن با پاندمی کرونا هستیم باید قدرت پدافندی خود و جامعه هدف را افزایش دهیم تا دربرابر تغییرات و آسیب‌های تازه غافلگیر نشویم.

 گوهردهی حمایت از طرح های اشتغال زا را منوط به تناسب با شرایط اقلیمی و بومی دانست و افزود: خوشبختانه گام‌های خوبی در حوزه اشتغالزایی برداشته شده و انتظار من این است که با تداوم تلاش‌ها ، شاهد رویکردهای تازه و تمرکز بر کیفیت اشتغالزایی جامعه هدف باشیم.

مدیر کل بهزیستی در این جلسه با اشاره به راه اندازی مراکز خدمات بهزیستی با عنوان مراکز مثبت زندگی  گفت : جهت انتقال پرونده ها به مراکز مثبت زندگی ، تکمیل سریع و صحیح پرونده های مددجویان بسیار حائز اهمیت است و بر لزوم وجود مددکاران با رشته های مرتبط در این مراکز تاکید کرد.

وی عدم نظارت دقیق بر مراکز تحت نظارت بهزیستی را یکی از چالش هاعنوان کرد و افزود : نظارت بر مراکز باید ساماندهی و دقیق تر صورت گیرد و گزارشات به درستی درج و منعکس گردد .

مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان ثبت بهنگام و درست اطلاعات در سامانه توسط کارشناسان هر حوزه را موضوعی بسیار حائزاهمیت دانست و افزود : اطلاعات و آمار کامل  به نتایج و اثرات درست می‌انجامد بنابراین برای بهبود کیفی فرایندها باید حتما به صحت و زمانبندی اطلاعات و آمار دقت کرد.

در ادامه حسینی جو فرماندار ویژه شهرستان تنکابن ضمن تقدیر و تشکر از مدیر کل بهزیستی استان و همکارانشان جهت خدمت رسانی به قشر نیازمند و محروم جامعه با اشاره به اهمیت سازمان بهزیستی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی را به حق باید یکی از درخشان ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در جهت کمک به محرومین و گسترش عدالت اجتماعی دانست که با مجموعه‌ای از تدابیر در ارائه خدمات و فعالیت ها دستگیری از آسیب‌دیدگان کم‌برخوردار را برعهده دارد. وی همچنین آمادگی خود را در جهت همکاری با اهداف بهزیستی و تسهیل خدمت رسانی هر چه بیشتر به جامعه هدف بهزیستی اعلام داشت .

کد خبر 28162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد