برگزاری آیین اختتامیه جشنواره ملی عکس با موضوع مناسب سازی معابر و اماکن عمومی خراسان شمالی

آیین اختتامیه جشنواره ملی عکس با موضوع مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی خراسان شمالی دوشنبه صبح  یکم دی ماه در سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان با حضور آرین مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی بهزیستی، رئیس حوزه هنری استان و رئیس اداره کل بهزیستی و معاون دفتر فنی استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، دکتر قربانی  مدیر کل بهزیستی این  استان در آیین اختتامیه جشنواره ملی عکس  با اشاره به اینکه یکی از مسئولیت‌های بهزیستی فرهنگ‌سازی مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی است گفت: باید بکوشیم تا شعار شهری برای همه افراد جامعه را به واقعیت و در عمل تبدیل کنیم.
وی افزود: 350 اثر از 46 هنرمند از 14 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است که امروز از 3 هنرمند برگزیده از استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و قزوین تقدیر شد.
آرین مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری خراسان شمالی گفت: برگزاری این جشنواره کار بسیار خوب و سنجیده و زرینی بود که با همکاری دو سازمان بهزیستی و حوزه هنری استان انجام شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین مسائل و مشکلاتی که در حوزه مختلف افراد داری معلولیت مناسب سازی معابر و اماکن عمومی است عنوان کرد: با زبان گویا و تأثیرگذار هنر به تصویر کشیده شده است و آنچه امروز می‌تواند تأثیرگذار در مسائل اجتماعی باشد نگاه نقادانه هنر به این مسائل است.
معاون توانبخشی این اداره کل نیز افزود: موضوع مناسب سازی یکی از موضوعات مهم برای افراد دارای معلولیت چه در محیط منزل و چه در محیط جامعه می‌باشد.
خانم هاشمی تصریح کرد: موضوع مناسب سازی با توانمندی سازی معلولین ارتباط مستقیم دارد؛ در محلی که مناسب سازی انجام گردد امکان شرایط برای خوداتکایی و استقلال نسبی مالی وشغلی وحرکتی معلولین فراهم می شود و افزایش اعتماد به نفس این عزیزان را در پی خواهد داشت.
سیده گل احیا هاشمی گفت: در صورت رعایت نکردن قوانین و ضوابط مناسب سازی افراد دارای معلولیت از حقوق شهروندی خود بی نصیب می مانند و برای حضور در جامعه با مشکلات جدی مواجه می شوند؛ مناسب سازی محیط منزل وخودرو توسط بهزیستی 
انجام می گردد اما مناسب سازی معابر و اماکن عمومی همکاری فرابخشی سایر دستگاه ها را می طلبند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی با اشاره به اینکه هر دستگاه مسئولیت کار خودش را در این خصوص به عهده بگیرد عنوان کرد: توانبخشی مربوط به جامعه است و همه ادارات و افراد باید خود را مسئول بدانند.

آموزگار دبیر شورای مناسب سازی استان، در پایان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آگاه سازی عموم مردم و معلولین از حقوق شهروندی، یک معلول و کم توان جسمی بوده است که با موافقت دکتر قربانی و زحمات حوزه هنری استان این جشنواره برگزارشد و این اقدام ارزنده به سرانجام رسید.

کد خبر 28134

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد