نشست تخصصی آموزش مجازی کارشناسان پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی مازندران برگزار شد

با حضور وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران و مسوولین اورژانس اجتماعی و کارشناسان پایگاه خدمات اجتماعی نشست تخصصی آموزش مجازی کارشناسان پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی مازندران با رویکرد کار در پایگاه خدمات اجتماعی،فرایند مددکاری جامعه برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران حسین زاده با اشاره به اینکه پایگاه خدمات اجتماعی مقر اورژانس اجتماعی است گفت: همه افرادیکه ساکن مناطق آسیب هستند بطور مستمر و غیر مستمر باید از خدمات بهزیستی بهره مند شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی با تاکید بر اینکه هر پایگاه باید مونوگرافی منطقه را تکمیل و مهمترین آسیب منطقه را شناسایی کند تصریح کرد: برای کاهش آسیب این مناطق باید کار تحلیلی و آینده پژوهی صورت گیرد.

وی مددکاران را سفیران سلامت اجتماعی برشمرد  و گفت: مددکاران باید در هر منطقه شورای راهبری تشکیل دهند و برنامه های عملیاتی هرمنطقه با توجه به نوع آسیب تهیه و تدوین گردد.

حسین زاده عنوان کرد: خاستگاه اصلی بسیاری از آسیب های

اجتماعی مناطق حاشیه نشین شهرهاست و آسیب های قرمز  این مناطق  تکدی گری،کودکان کار، اعتیاد و کودک آزاری است.

حسین زاده توسعه آموزش مهارتهای زندگی و آگاه‌سازی  ارتقای مهارتهای اجتماعی را از عوامل موثر در کاهش آسیب عنوان کرد و افزود: با ارتقا دانش و آموزش با رویکرد توانمند سازی پایدار برای جامعه هدف برنامه‌ریزی مستمر و پیگیری لازم  انجام شود.

معاون اجتماعی بهزیستی در پایان از راه اندازی سامانه اورژانس اجتماعی خبردادو گفت: با توجه به راه اندازی سامانه اورژانس اجتماعی کلیه خدمات ارائه شده توسط پایگاههای خدمات اجتماعی و اورژانس اجتماعی باید ثبت این سامانه شود.

کد خبر 28131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد