افزایش تعامل بهزیستی و پلیس فتا برای کاهش آسیب های فضای مجازی

بالا بردن سواد رسانه ای مخاطبین از طریق آموزش نحوه استفاده از فضای مجازی می تواند در کاهش آسیب های ناشی از این فضا تاثیر چشمگیری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، دکتر نرگس عسگری در دیدار با رئیس پلیس فتای استان با اشاره به افزایش دسترسی به رسانه های تعاملی، گفت: پررنگ شدن نقش و حضور فضای مجازی در این روزهای کرونایی بین کودکان و نوجوانان، ضرورت نظارت و آموزش سواد رسانه‌ای را دوچندان کرده است.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: آسیب های اجتماعی جدیدی به دنبال استفاده از فضاهای مجازی در جامعه بروزکرده است که میزان سواد رسانه ای کاربران، در کاهش و یا افزایش آن تاثیر دارد. با توجه به گستردگی  استفاده روزافزون مردم ازاین رسانه تعاملی، و ازسویی افزایش آسیب های اجتماعی نوپدید فضای مجازی، سواد رسانه ای می تواند نقش موثری درکاهش این نوع آسیبها داشته باشد.

سرهنگ عسگری، رئیس پلیس فتای استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به شیوع ویروس کرونا و الزام به استفاده از آموزش های آنلاین، گفت: وضعیت فعلی تداوم حضور کودکان و نوجوانان را در فضای مجازی دوچندان کرده است.

رئیس پلیس فتا افزود: فضای مجازی در کنار امکانات و قابلیت‌ها،  آسیب‌هایی هم برای عموم مردم و علی الخصوص قشر آسیب پذیر جامعه به دنبال داشته است. جامعه هدف تحت حمایت بهزیستی نسبت به این تهدیدها آسیب‌پذیرتر هستند که باید آگاهی و شناخت آنها از ماهیت رسانه و ابزارهای نوین افزایش یابد.

سرهنگ عسگری خاطر نشان کرد: باافزایش تعامل دو دستگاه در زمینه آموزش آسیب های فضای مجازی و  تهیه محتوای مناسب جهت این فضا با کمک مددکاران حوزه بهزیستی می توان در کاهش تهدیدات فضای مذکور گام برداشت.

کد خبر 28123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد