آغاز به کار ۱۹۳ مرکز مثبت زندگی در استان خراسان رضوی با ۸۱ هزار پرونده

۱۹۳ مرکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی، کار خود را از سوم آذرماه آغاز کرده‌اند.

به گفته‌ی مسؤول تحول‌اداری، فناوری اطلاعات بهزیستی خراسان رضوی، ۲۷ هزار نفر ساعت برای مسؤولان فنی و مددکاران این مراکز، کار آموزشی انجام شده تا خدمات را با کیفیت به مددجویان ارائه کنند.

منوچهر عدالت‌جو گفت: ۸۱ هزار پرونده به این مراکز واگذار شده و در حال رصد اطلاعات مکانی و جغرافیایی مددجویان هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مددکار در این مراکز، مشغول فعالیت شده‌اند گفت: اولین اقدام مراکز، شناسایی، رصد اطلاعات اسکان، تهیه‌ی گزارش مددکاری و پایش وضعیت زندگی و خانوادگی مددجو می‌باشد که تماما از طریق الکترونیکی، ثبت و در سامانه‌ای که برای همین هدف طراحی شده است، ثبت و ضبط خواهد شد.

عدالت‌جو با تأکید بر اینکه تمام اقدامات و فعالیت‌های ثبت‌شده‌ی مددکاران مراکز، در هر لحظه توسط کاربر مدیریتی شهرستان و استان قابل رصد است گفت: ثبت و ضبط اطلاعات توسط مددکاران، ملاک ارزیابی فعالیت و پرداخت یارانه و کارمزد به مراکز می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به محله‌محور بودن مراکز مثبت زندگی، اگر در بررسی مددکاری از محل اسکان مددجو، مشخص شد که محل اسکان تغییر کرده، پرونده‌ی وی به صورت الکترونیکی به نزدیک‌ترین مرکز به محل سکونت وی، منتقل می‌شود تا مددجویان حداقل تردد را برای رسیدن به مرکز و دریافت خدمت داشته باشند.

مسؤول اداره تحول اداری، ارتباطات و فناوری اطلاعات بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: ۲۲ فعالیت تخصصی که اکثرا در حیطه‌ی فعالیت‌های پیشگیرانه سطح یک هستند به این مراکز واگذار شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به محله‌محور بودن این مراکز، می‌توان گفت که ما در حال حاضر در هر یک از محلات ۷۷ گانه مشهد، یک مرکز مثبت زندگی داریم که مددجویان همان محله را پوشش می‌دهد.

عدالت‌جو گفت: ثبت درخواست فرزندخواندگی و مصاحبه، بازدید از منزل مددجو، ثبت اطلاعات و وضعیت زندگی و نیازهای مددجو، تعیین اولویت‌های خدمتی مددجو، پیگیری امور مددکاری، شناسایی خیرین محله و تحلیل وضعیت اجتماعی محله از جمله فعالیت‌هایی است که در این مراکز انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین تشکیل تیم اجتماع‌محور محلی، آموزش پیشگیری از معلولیت و پیشگیری از آسیب‌ها به خانواده‌ها، اجرای طرح‌های غربالگری بینایی، شنوایی و ژنتیک در محله، انجام استعلامات و پیگیری‌های صدور مجوز فعالیت برای متقاضیان تأسیس مراکز غیر دولتی و جلب مشارکت‌های مردمی، از دیگر فعالیت‌هایی است که به این مراکز محول شده است.

وی تأکید کرد: در هر محله، یک واحد خدماتی بهزیستی تأسیس شده که تقریبا همه‌ی خدمات مرتبط با مددجویان را ارائه می‌کند و مددجویان از مراجعه به بهزیستی، معاف خواهند بود.

کد خبر 28096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد