ابلاغ بخشنامه درصد مجاز خدمت گیرندگان در مراکز روزانه بهزیستی در دوران پاندمی کرونا

بخشنامه اعلام درصد مجاز خدمت گیرندگان مراکز روزانه بهزیستی در مناطق سفید، زرد، نارنجی و قرمز از سوی کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی به مدیران کل ادارات بهزیستی استان ها در سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی پیرو بخشنامه اعلام شرایط فعالیت مراکز روزانه توانبخشی، حرفه آموزی، کارگاه های تولیدی حمایتی و مراکز پشتیبانی شغلی در شرایط پاندمی بیماری کووید ۱۹،  طی بخشنامه ای جدید و با تاکید بر لازم الاجرا بودن شرایط مندرج در بخشنامه قبلی، درصد مجاز خدمت گیرندگان در مناطق سفید، زرد، نارنجی و قرمز را به مدیران کل بهزیستی استان ها ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه در مراکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان در مناطق سفید، علاوه بر خدمات توانبخشی از راه دور؛ ارائه خدمات انفرادی به حداکثر ۷۰ درصد از خدمت گیرندگان مجاز است. همچنین ارائه خدمات انفرادی در مناطق زرد به حداکثر ۵۰ درصد از خدمت گیرندگان و در مناطق نارنجی به ۳۵ درصد از خدمت گیرندگان مرکز امکان پذیر است. در مناطق قرمز نیز ارائه خدمات انفرادی به طور کلی ممنوع است و تنها خدمات توانبخشی از راه دور ارائه خواهد شد.

همچنین ارائه خدمات انفرادی در (مراکز روزانه آموزشی توانبخشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی؛ خانواده و توانخواه کم بینا و نابینا؛ روانی مزمن و افراد دارای معلولیت جسمی_حرکتی، ضایعه نخاعی، ذهنی، اتیسم، چند معلولیتی، حرفه آموزی و کارگاه های تولیدی_حمایتی؛ واقع شده در مناطق سفید، به حداکثر ۹۰ درصد از خدمت گیرندگان مرکز، مجاز است. ارائه این خدمات در مناطق زرد به ۷۵ درصد خدمت گیرندگان و در مناطق نارنجی به ۵۰ درصد از خدمت گیرندگان مجاز است. در مناطق قرمز نیز ارائه خدمات انفرادی ممنوع است و تنها خدمات توانبخشی از راه دور قابل ارائه است.

در مراکز پشتیبانی شغلی (SE) نیز خدمات در تمامی مناطق به روال عادی ارائه می شود.

همچنین در مراکز روزانه آموزشی توانبخشی اختلالات دهانی، بلع و تغذیه نیز در مناطق سفید، زرد و نارنجی ارائه خدمات به حداکثر نفرات ممکن(متناسب با تعداد پرسنل و یونیت های موجود در مرکز) مجاز است. خدمات این مراکز در مناطق قرمز نیز تنها به اورژانس های دندانپزشکی ارائه می شود.  

کد خبر 28089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد