افتتاح نخستین مرکز ارتوپدی فنی جنوب کشور در جیرفت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان نخستین مرکز ارتوپدی فنی جنوب کشور با حضور مسئولان استانی و محلی در شهرستان جیرفت به بهره‌برداری رسید.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نخستین مرکز ارتوپدی فنی جنوب کشور و کارگاه ارتوپدی فنی جنوب استان کرمان با پیگیری بهزیستی و همکاری خیریه یاس فاطمه النبی (س) با حضور مدیر کل بهزیستی استان کرمان، فرماندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی، رییس اداره بهزیستی، مسئولین خیریه یاس فاطمه النبی و جمعی از کارشناسان تخصصی جیرفت افتتاح شد.
عباس صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به نیاز جنوب استان، همیشه جای یک مرکز ارتوپدی فنی در این منطقه احساس می‌شد که پس از رایزنی‌های صورت گرفته، با مشارکت خیریه یاس فاطمه النبی امروز شاهد افتتاح آن هستیم.
او با اشاره به اینکه در کنار این مرکز، یک مجموعه کارگاه ساخت انواع اروتز و پروتز نیز آغاز به کار خواهد کرد، افزود: این مرکز دارای ویژگی‌های خاصی است که ممکن است چندان ملموس نباشد که یکی از ویژگی‌های بارز آن، نوع فعالیت این مرکز علاوه بر تکمیل درمان‌های انجام شده برای بازتوانی معلولین و نقش پیشگیرانه خدمات آن در جلوگیری از تحلیل توانمندی‌ها و عمیق شدن معلولیت افراد دچار آسیب و معلولیت است.
صادق زاده تصریح کرد: حضور افراد متخصص و کاربلد در بخش فنی مجموعه پشتوانه و توان اجرایی بالای بخش خصوصی در شرایط کنونی را نشان می‌دهد.
او بیان داشت: یکی از نکات قابل توجه، منحصر بودن این مرکز در جنوب کشور است و این مجموعه می‌تواند به کلیه بیماران نیازمند استان‌های همجوار نیز ارائه خدمت کند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان به نقش اثر بخش خیرین و وجود مسئولین تاثیر گذار اشاره کرد و گفت: برای رفع کمبودها وخلاء‌های موجود با همکاری و همراهی این دو گروه می‌توان قدم‌های موثر و ماندگاری را با توجه به شرایط منطقه برداشت.
محمد رضا نژاد رییس بهزیستی شهرستان جیرفت نیز از خیرین و مسئولینی که در راه اندازی این مرکز مشارکت داشتند، قدردانی کرد و گفت: با توجه به تراکم جمعیت و میزان معلولیت، مناطقی مانند جنوب استان، نیازمند ارائه خدمات تخصصی بیشتری هستند.
او به مرکز ارتوپدی فنی جیرفت اشاره کرد و افزود: با توجه به حضور دوازده هزار معلول در سطح منطقه جنوب استان و نیاز شدید منطقه جنوب به خدمات تخصصی برای تکمیل درمان معلولین، مرکز فوق در فضایی به مساحت ۶۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال با ظرفیت پذیرش بیست نفر در روز به بهره برداری رسید.
رضانژاد این مجموعه را نخستین مرکز ارتوپدی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان با محوریت جیرفت دانست و تصریح کرد: خدمات این مرکز در زمینه ارتوز و پروتز (مچ بند، زانو بند و کتف‌بند خاص) بوده و می‌تواند تمامی وسایل کمکی توانبخشی مورد نیاز منطقه را تولید کند.
او زمان خدمات رسانی این مرکز را روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته از ساعت هشت صبح تا ۲۴ اعلام کرد.
ابوذرعطاپور فرماندار جیرفت هم با قدردانی از این اقدام بزرگ بهزیستی و خیریه یاس فاطمه النبی بیان داشت: اقدامات بهزیستی در زمینه پیشگیری و ارائه خدمت به شهروندان در جنوب استان و به ویژه جیرفت ستودنی و قابل تقدیر است.
او با اظهار خورسندی از افتتاح مرکز اورتوپدی فنی در جیرفت گفت: مردم این منطقه از محرومیت‌های بسیاری رنج می‌برند و هر قدمی که در راه خدمت به این هموطنان برداشته شود، ماندگار و دارای اجری بی نظیر خواهد بود.
فائز فرخی، مدیرعامل بنیاد یاس فاطمه النبی (س) نیز در این مراسم گفت: خیریه ما از روز نخست بنا را به خدمت رایگان برای معلولین و جامعه هدف بهزیستی گذاشته است و هم اکنون نیز بیش از ۸۰ نفر ازکودکان معلول ذهنی را نگهداری می‌کند.
او افزود: پس از رایزنی‌هایی که با بهزیستی داشتیم، خیریه یاس فاطمه النبی تصمیم به ایجاد و راه اندازی مرکز ارتوپدی فنی برای جنوب استان کرمان با محوریت شهرستان جیرفت گرفت که با توجه به تلاش‌های صورت گرفته، ارائه کلیه خدمات در این مرکز به معلولین رایگان خواهد بود و امیدواریم که در آینده این مرکز به دارالشفا و نقطه امیدی برای مردم منطقه تبدیل شود.

کد خبر 28080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد