نقش مؤثر روحانیون در کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: بهزیستی آمادگی دارد با برگزاری دوره‌های تربیت مدرس برای روحانیون، از ظرفیت بالا و تاثیرگذاری آن‌ها بر روی عامه مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان به همراه مشاور ارشد و معاونین تخصصی خود با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان جیرفت، با وی دیدار و گفت و گو کرد.
صادق زاده از همراهی‌ها و همکاری‌های ارزشمند ائمه جمعه با فعالیت‌های بهزیستی قدردانی کرد و با اشاره به دغدغه‌های اجتماعی مردم و مسئولین در شرایط فعلی جامعه، تعامل و همکاری افراد تاثیر گذار در جامعه از جمله ائمه جمعه و جماعات با دستگاه‌های حمایتی و متولیان امور اجتماعی را برای پیشبرد اهداف جامعه به سمت و سوی سلامت اجتماعی و ارائه خدمات تاثیرگذار و ماندگار را بسیار مهم و حیاتی خواند و گفت: شرایط فعلی جامعه و تبعات شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر در سطح جامعه پرده از بسیاری از کمبودها و نیازهای ضروری اجتماعی برداشت.
او در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ویژه آگاهی و توجه به اهمیت ارتقای سطح دانش و مهارت بهره بردن از امکانات و پیشرفت‌های علمی در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: شاهد آمار بالای معلولیت‌ها و مشکلاتی از این دست در برخی از مناطق استان هستیم که می‌توان به راحتی و با استفاده از اصول پیشگیری، آن‌ها را کنترل و از بروزشان جلوگیری کرد.
صادق زاده تصریح کرد: به دلیل ناآگاهی و پایین بودن سطح آموزش‌های کاربردی در شاخه‌های مختلف حوزه مهارت‌های زندگی از یک سو و باورهای غلط جا افتاده در بین اقشار مختلف از سوی دیگر، شاهد گسترش معضلاتی از جمله معلولیت‌های ژنتیکی در برخی نقاط استان هستیم که امیدواریم با اجرای کامل طرح‌های پیشگیرانه بهزیستی و همکاری و همراهی اشخاص تاثیرگذار از جمله ائمه جمعه وجماعات بتوانیم در امر پیشگیری از معلولیت ها، اعتیاد و کنترل مسائل اجتماعی قدم‌های ماندگار و تاثیرگذاری را با کمک خود مردم در منطقه جنوب استان برداریم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: بهزیستی آمادگی دارد با برگزاری دوره‌های تربیت مدرس برای روحانیون، ازظرفیت بالا و تاثیرگذاری بر روی عامه مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کند.
حجت الاسلام سعادت فر، امام جمعه جیرفت نیز، خدمت به معلولین و نیازمندان را خدمتی مقدس برشمرد و گفت: محرومیت و فقر اقتصادی و فرهنگی در برخی مناطق باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی شده است.
او افزود: همین امر کمک و همراهی همه مسئولین و نهادها را در کنترل و کاهش آسیب‌ها طلب می‌کند.
حجت الاسلام سعادت فر تصریح کرد: ما نیز به نوبه خود آماده هرگونه همکاری با مجموعه بهزیستی برای آگاهی بخشی به مردم برای کاهش و پیشگیری از بروز معلولیت‌ها در منطقه هستیم.

کد خبر 28078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد