اولین مرکز اورتوپدی فنی جنوب کشور در جیرفت افتتاح شد

به گزارش یزدان کرمان نخستین مرکز ارتوپدی فنی جنوب کرمان با حضور مدیرکل بهزیستی استان، رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، فرماندار و جمعی از مسوولان محلی به بهره‌برداری رسید


به گزارشیزدان کرمان با پیگیری بهزیستی وهمکاری خیریه یاس فاطمه النبی اولین مرکز ارتوپدی فنی جنوب کشور و کارگاه ارتوپدی فنی جنوب استان کرمان با حضور مدیر کل بهزیستی استان،فرماندار جیرفت، رییس دانشگاه علوم پزشکی ،ریس اداره بهزیستی مسئولین خیریه یاس فاطمه النبی وجمعی از کارشناسان تخصصی افتتاح گردید.

در مراسم افتتاحیه این مرکز عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان با تقدیر از همراهی وتلاش خیرین به خصوص مسئولین وهیات رئیسه خیریه یاس فاطمه النبی در راه اندازی این مرکز گفت : با توجه به نیاز جنوب استان همیشه جای یک مرکز ارتوپدی فنی در این منطقه احساس میشد .
که پس از رایزنی های صورت گرفته و با مشارکت خیریه یاس فاطمه النبی امروز شاهد افتتاح آن هستیم.
وی با اشاره به اینکه در کنار این مرکز یک مجموعه کارگاه ساخت انواع اروتز و پروتز نیز آغاز به کار خواهد کرد ،گفت: از نظر من این خدمت از دو منظرقابل تقدیراست اول اینکه این مرکز دارای ویژگیهای خاصی است که ممکن است چندان ملموس نباشد که یکی از ویژگی های بارز آن نوع فعالیت این مرکز علاوه بر تکمیل درمان های انجام شده برای بازتوانی معلولین و نقش پیشگیرانه خدمات این مرکز در جلوگیری از تحلیل توانمندیها وعمیق شدن معلولیت افراد دچار آسیب ومعلولیت است .

و منظر دیگر حضور افراد متخصص وکاربلد در بخش فنی مجموعه است که پشتوانه و توان اجرایی بالای بخش خصوصی در شرایط کنونی را نشان میدهد
صادق زاده افزود :یکی از نکات قابل توجه منحصر بودن این مرکز در جنوب کشور است و این مجموعه میتواند به کلیه بیماران نیازمند استانهای همجوار نیز ارائه خدمت نماید.
وی در بخش پایانی سخنان خود به نقش اثر بخش خیرین و وجود مسئولین تاثیر گذار اشاره نموده وگفت : برای رفع کمبود ها وخلاء های موجود با همکاری وهمراهی این دو گروه میتوان قدمهای موثر وماندگاری را با توجه به شرایط منطقه برداشت .
در ادامه محمد رضا نژاد رییس بهزیستی شهرستان جیرفت با تقدیر از خیرین و مسولینی که در راه اندازی این مرکز مشارکت داشتند گفت : با توجه به تراکم جمعیت و میزان معلولیت مناطقی مانند جنوب استان ، نیازمند ارائه خدمات تخصصی ّبیشتری می باشند.
وی با ارائه توضیحاتی در مورد مرکز ارتوپدی فنی جیرفت گفت : با توجه به حضور دوازده هزار نفر معلول در سطح منطقه جنوب استان و نیاز شدید منطقه جنوب به خدمات تخصصی جهت تکمیل درمان معلولین ، مرکز فوق در فضایی به مساحت ۶۰ متر مربع وبا اعتباری بالغ بر ۹۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال با ظرفیت پذیرش بیست نفر در روز به بهره برداری رسیده است.
 
رضانژاد این مجموعه را نخستین مرکز ارتوپدی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان با محوریت جیرفت دانست. و افزود: خدمات این مرکز در زمینه ارتوز و پروتز (مچ بند، زانو بند و کتف‌بند خاص) بوده و میتواند تمامی وسایل کمکی توانبخشی مورد نیاز منطقه را تولید کند.
وی زمان خدمات رسانی این مرکز را روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته از ساعت هشت صبح تا ۲۴ اعلام کرد.
در ادامه ابوذز عطاپور فرماندار جیرفت نیز با تقدیر از این اقدام بزرگ بهزیستی و خیریه یاس فاطمه النبی اظهار داشت: اقدامات بهزیستی در زمینه پیشگیری و ارائه خدمت به مجموعه شهروندان در جنوب استان و خصوصا جیرفت ستودنی و قابل تقدیر است.

وی بااظهار خورسندی از افتتاح مرکز اورتوپدی فنی در جیرفت گفت: مردم این منطقه از محرومیت های بسیاری رنج میبرند و هر قدمی که در راه خدمت به این عزیزان برداشته شود ماندگار و دارای اجری بی نظیر خواهد بود.
فائض فرخی مدیرعامل خیریه یاس فاطمه النبی نیز در این مراسم گفت : خیریه ما از روز نخست بنا را به خدمت رایگان برای معلولین و جامعه هدف بهزیستی گذاشته است و هم اکنون نیز بیش از ۸۰ نفر ازکودکان معلول ذهنی را نگهداری میکند.
وی افزود : پس از رایزنی هایی که با بهزیستی داشتیم ،خیریه یاس فاطمه النبی تصمیم و ایجاد وراه اندازی مرکز ارتوپدی فنی برای جنوب استان با محوریت شهرستان جیرفت نمود.
که با توجه به تلاشهای صورت گرفته ارائه کلیه خدمات در این مرکز به معلولین رایگان خواهد بود و امیدواریم که درآینده این مرکز به دارالشفا و نقطه امیدی برای مردم منطقه تبدیل شود.
درپایان این مراسم از خیرین و مسئولین خیریه مذکور توسط مدیرکل بهزیستی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 28077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد