در رسانه |دویست میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل‌خانگی استان همدان اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری نصیرنیوز به نقل از ایرنا؛ ظاهر پورمجاهد روز دوشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایهگذاری استان همدان با بیان اینکه توزیع این وام از طریق معرفی دستگاه‌های متولی به بانکهای عامل صورت می‌گیرد افزود: دستگاه‌های متولی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کار، تعاون.

به گزارش خبرگزاری نصیرنیوز به نقل از ایرنا؛ ظاهر پورمجاهد روز دوشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایهگذاری استان همدان با بیان اینکه توزیع این وام از طریق معرفی دستگاه‌های متولی به بانکهای عامل صورت می‌گیرد افزود: دستگاه‌های متولی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی با معرفی طرح‌های کوچک مشاغل خانگی و خود اشتغالی افراد زیر پوشش خود، در جذب سریعتر تسهیلات اثربخش خواهند بود.

وی از اختصاص ۳۰میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای نوسازی و بازسازی مسکن روستایی خبر داد و اعلام کرد: این مبلغ برای هر واحد مسکونی در نظر گرفته شده‌ است که در مجموع رقمی بیش از ۶۰میلیارد را شامل می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اعلام رضایت از عملکرد بانک‌ها در زمینه تسهیلات اشتغال، اظهار داشت: تاکنون بانک‌ها توانسته‌اند در زمینه تسهیلات مشاغل کارگاهی و اشتغال روستایی ۷۵درصد از تعهدات خود را عملی کنند

پورمجاهد با اشاره به اینکه امسال پروژه های ویژه ای به منظور تحقق جهش تولید در استان در بخش هآی مختلف اجرا می‌شود، عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود اولویت اول استان همچنان ارتقا معیشت، ایجاد اشتغال و رونق تولید است.

وی با بیان اهمیت مسکن روستایی و همچنین نوسازی و بازسازی آن عنوان کرد: اقدامات خوبی در زمینه ارائه تسهیلات در زمینه اشتغال روستایی در استان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان به روسای بانکهای عامل توصیه کرد: گزارش ‌عملکرد خود را در زمینه تسهیلات به‌صورت هفتگی به دبیرخانه کارگروه اشتغال برای بررسی ارسال کنند.

پورمجاهد، تزریق این مبلغ تسهیلات در چنین شرایطی در استان را بر حوزه‌های اقتصادی تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: دریافت کنندگان تسهیلات در بازپرداخت به موقع اقساط تلاش کنند.

وی با اشاره به میزان عملکرد بانک‌ها در زمینه‌ تسهیلات کرونایی، گفت: بانک‌ها در زمینه تسهیلات کرونایی توانسته‌اند ۸۰ درصد تعهدات خود را عملی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان خاطرنشان کرد: بانک‌هایی که عملکرد آنها زیر ۵۰ درصد است، هرچه سریع‌تر تکلیف پرونده‌های کرونایی را تعیین‌ کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز گفت: در راستای اهداف سند راهبردی و توسعه اشتغال این استان در هشت ماهه سال جاری برای ۱۷ هزار و ۸۷۲ نفر شغل در بخش مسکن و غیرمسکن ایجاد شده است.

مصطفی قربانفر ادامه داد: تعهد ایجاد اشتغال این استان در سال جاری با اعلام دستگاه‌های اجرایی ۱۹ هزار و ۴۵۰ نفر بوده که تاکنون ۹۲درصد آن محقق شده است.

وی اظهار داشت: برای ایجاد و حفظ اشتغال موجود بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده که نتیجه آن نرخ بیکاری ۷.۳ درصدی، بر اساس مرکز آمار ایران در شش ماهه اول سال ۹۹ است.

کد خبر 28069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد