وظیفه سنگین بهزیستی در دوران پساکرونا

تغییر سبک زندگی به عنوان یکی از نتایج شیوع ویروس کرونا منجر به کاهش تاب آوری و افزایش اضطراب و استرس شده است که ضرورت بهره بری از دانش روانشناسان و مشاوران را دوچندان می نماید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، دکتر نرگس عسگری، مدیر کل بهزیستی استان در سفر به شهرستان کیار و در دیدار با امام جمعه و فرماندار این شهرستان با اشاره به آثار و تبعات روانی کرونا گفت: کرونا به عنوان یک پدیده اقتصادی، جامعه‌شناختی و روانی با تغییر سبک زندگی بشر، تحول در ارتباطات اجتماعی و کاهش درآمدهای اقتصادی را به همراه داشته است که می طلبد از هم اکنون پیش‌بینی دوران پسا کرونا را داشته و برای  کنترل و درمان ناراحتی‌های روحی و روانی برنامه ریزی شود.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: اولویت خدمات رسانی در بهزیستی جامعه هدف سازمان است و هیچ چیز نباید مانع از ارتقاء کیفیت خدمات بهزیستی شود. یک فرد جامعه هدف بهزیستی نیز همانند سایر اقشار جامعه از حقوق شهروندی برخوردار است و باید شرایط خاص برای رسیدن به وضعیت مطلوب برای آنها فراهم شود.

حجت الاسلام زمانی، امام جمعه شهرستان کیار با اشاره به میلاد با سعادت حضرت زینب (س) گفت: مقام دستگیری از نیازمندان، یکی از صفات بارز حضرت زینب (س) بوده که دستگیری از افراد دارای معلولیت نیز به عنوان یک وظیفه وجدانی، اخلاقی و عاطفی در دین مبین اسلام تاکید زیادی شده است و در همه احادیث  و مسائل دینی توجه ویژه ای به دستگیری از افراد دارای معلولیت و نیازمندان شده است.

امام جمعه شهرستان کیار خاطر نشان کرد: بهزیستی یکی از نهادهای تاثیر گزار برای تامین امنیت روانی جامعه است و این مهم در شرایط حاکم بر جامعه با توجه به شیوع کرونا، بیش از پیش نمود دارد.

حجت الاسلام زمانی با تاکید بر توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی، بر برگزاری نمایشگاه های مختلف به منظور در معرض دید قرار دادن آثار تهیه شده توسط افراد دارای معلولیت اشاره کرد و افزود: در معرض دید قرار دادن آثار تهیه شده توسط افراد دارای معلولیت می تواند در شکوفا کردن استعدادها و بالا بردن عزت نفس و اعتماد به نفس این افراد تاثیر گذار باشد.

زیلابی، فرماندار این شهرستان نیز استفاده از ظرفیت خیرین و هدایت آنها به سمت مشارکت در اهداف بهزیستی را از ظرفیت های خوب شهرستان در جهت ارتقای خدمات نام برد و یاد آور شد: خیرین شهرستان ظرفیت خوبی به منظور کمک به جامعه هدف بهزیستی و نیازمندان هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 28060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد