مدیرکل بهزیستی استان کرمان: 
یکی از اولویت‌های جامعه سوق دادن وقف به سمت اهداف بهزیستی باشد

به گزارش برنا مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تبریک روز و هفته وقف گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و بالا رفتن آسیب‌های اجتماعی به نظر می‌رسد یکی از اولویت‌های جامعه سوق دادن وقف به سمت اهداف بهزیستی باشد.


به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عباس صادق زاده افزود: امیرالمومنین (ع )نیز به وقف بسیاراهمیت می‌دادند چرا که وقف سنت جاری و ارزشمندی است که تعادل را در جامعه برقرار می‌کند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: موضوع وقف در برنامه مدیریتی مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و امام راحل (ره) به خوبی قابل تشخیص است وی با اشاره به اینکه واقفین در هر برهه از تاریخ اولویتهایی رابراساس شرایط موجود در جامعه قائل میشدند اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور و بالا رفتن آسیبهای اجتماعی به نظرمی‌رسد یکی از اولویتهای جامعه سوق دادن وقف به سمت اهداف بهزیستی باشد. وقف یک موضوع مدیریتی متعالی در اسلام‌است و آنقدر مهم و اساسی می باشد که کتاب مستقلی در زمینه وقف در اسلام وجود دارد.
صادق زاده اضافه کرد: موضوعاتی مانند درمان،مسکن، جهیزیه ،تحصیل،اعتیاد و درمان اعتیاد بویژه درمان کودکان گرفتار اعتیاد، انواع آسیب های اجتماعی،توانمندسازی و... از جمله مواردیست که واقفین محترم میتوانند با ورود به آن ضمن اینکه صدقه جاریه ای از خود به یادگارمیگذارند ، در بر طرف کردن بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه نیز پیشقدم باشند.
وی همچنین از مسئولین سازمان اوقاف و نیز مبلغین دینی درخواست کرد تا در صحبتهای خود طی این هفته و روزهای آینده مردم و خیرین را با اولویت های جدید در زمینه وقف آشنا سازند

کد خبر 28057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد