سمن ها نقش موثری در بهبود سلامت روان جامعه دارند

زنجان | معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با اشاره به نقش سمن ها و موسسات خیریه در آگاهسازی و سلامت روان جامعه گفت : موسسات خیریه و سمن‌های حوزه سلامت می‌توانند نقش زیادی در ارتقای سلامت روان جامعه، پیشگیری، غرباگری و درمان بیماری ها و رفع عوامل منفی موثر برسلامت روان داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان فرهاد میرزایی با اشاره به شیوع آسیب های اجتماعی و اختلالات روانی در جامعه امروزی، افزود : یکی از بهترین راه‌های کمک به مشکلات اقتصادی و اجتماعی افراد مبتلا به اختلالات روان، قدم‌هایی است که سمن‌ها و مراکز خیریه می‌توانند در این راه بردارند.
وی تصریح کرد : با وجودشیوع آسیب های اجتماعی و اختلالات روانی در جامعه امروزی متاسفانه این مسائل کمتر مورد توجه خیران قرار گرفته است. در حالی‌که نقش این گروه از اختلالات و آسیب‌ها در به خطر افتادن سلامت افراد و خانواده‌ها کم نبوده و می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به سایر بیماری‌ها نیز باشد.
این مسئول در ادامه از فعایت انجمن خیریه حمایت از سلامت روان تحت نظارت بهزیستی خبر داد و افزود : انجمن خیریه‌ حمایت از سلامت روان "بهروان " در راستای بهبود وضعیت بیمارانی که در بیمارستان بستری بوده و خانواده او از تامین مخارج بر نیایند فعالیت می کند.
وی با اشاره به اینکه این انجمن به بیماران بی بضاعت اعصاب و روان خدمات ارائه می دهد،   تصریح کرد : این انجمن از سال ۸۹ کار خود را تحت نظارت بهزیستی آغاز کرده است و توسط جمعی از پزشکان خیر و افراد نیکوکار اداره می شود و درحال حاضر دهمین شماره گاهنامه خود را نیز در خصوص سلامت روان منتشر کرده است.
معاون توانبخشی با اشاره به خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به افراد عادی، بیماران و خانواده‌هایشان افزود: آموزش‌های این انجمن شامل مهارت ارتباط موثر، سبک‌های ارتباطی و آموزش‌های رفتارهای جرأت‌مندانه، مهارت انتقاد سالم، مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری، مهارت‌ آداب معاشرت، اصول طلایی مشتری مداری و مهارت فرزند پروری می‌شود.
میرزایی با بیان اینکه هدف بهداشت روان یا سلامت روانی، رسیدن به آرامش و رضایت باطن است،   افزود : بهداشت روان یا سلامت روان به معنی سلامت هیجانی و روانشناختی است، به شکلی که فرد بتواند عملکرد موفقیت آمیز در  کارکردهای ذهنی و در نتیجه انجام فعالیت های سازنده، داشتن روابط مناسب با دیگران، توانایی سازگاری با تغییرات و رویارویی مؤثر با حوادث ناگوار زندگی داشته باشد.
 

کد خبر 28042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد