بهزیستی استان زنجان  رتبه اول پیگیری مناسب سازی کشور را کسب نمود

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان‌ زنجان از کسب رتبه اول پیگیری مناسب سازی در کشور خبر داد و افزود : طبق اعلام سازمان بهزیستی کشورو برطبق نتایج نظامنامه نظارتی، بهزیستی استان زنجان  رتبه اول پیگیری مناسب سازی در کشور را کسب نمود .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در سومین جلسه ستادهماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان که با حضور معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری ،مدیرکل بهزیستی ،مدیرکل دفترفنی استانداری و دیگر اعضا برگزارشد ، با بیان اینکه مناسب سازی یک پیشنهاد نیست بلکه الزام قانون است تصریح کرد : گنجاندن مباحث مناسب سازی در سرفصل و محتوی آموزشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی از موارد قابل پیگیری کمیته مناسب سازی هست .
وی عنوان کرد :  دانشگاه زنجان نسبت به ارائه دو واحد درس اختیاری با موضوع مناسب سازی اعلام آمادگی نموده است .
این مقام مسئول با اشاره به اینکه   ۷۰ قلم نوری ویک دستگاه نوت تیکر در راستای دسترسی پذیری محصولات فرهنگی برای نابینایان و کم بینایان خریداری شده است،  افزود : مناسب سازی مدارس دولتی و غیردولتی طی زمانی کوتاه با همکاری آموزش و پرورش در دستور کار قراردارد.
محمدی خاطر نشان کرد : صدور کارت شهروندی برای بهره مندی افراد دارای معلولیت از سیستم حمل و نقل درون شهری  بصورت رایگان طبق قانون در دستور کار قرار دارد  و تاکید بسیاری برای ایمن پذیری و دسترس پذیری پروژه سبزه میدان صورت گرفته است .
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون 5 باجه ویژه نابینایان در شهر زنجان دایر شده است ، اظهار کرد :طبق اعلام بانک مرکزی در هرشعبه باجه ای به منظور ارائه خدمات بدون نوبت و سریع به معلولین و جانبازان اختصاص می یابد .
 وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌مناسب سازی در جامعه شناخت شده است و اهتمام جهت تسهیل تردد معلولین و سالمندان در حال شکل گیری است ، یادآور شد : در پروژه مصلی زنجان طراحی و. اجرای مسیرویژه هدایت  نابینایان و طراحی سطوح شیبدار ورودی و تعبیه آسانسور جهت دسترسی بهتر مدنظر است .
 

کد خبر 28040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد