ستاد بزرگداشت یاد وخاطره شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل جلسه داد

امروز مورخ دوم دی ماه ۹۹ و در راستای گرامیداشت اولین سالگرد شهدای مقاومت و پیروزی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهد اسوه شهید ابومهدی المهندس ضمن برگزاری شورای فرهنگی استان به ریاست مدیرکل بهزیستی استان و دبیری دفتر فرهنگی بهزیستی استان و حضور سایر اعضاء، ستاد بزرگداشت یادوخاطره این شهیدان والامقام برگزار گردید تا نسبت به برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی فاخر، ماندگار، کیفی و اثربخش اقدام لازم صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، با هدف هم افزایی و دریافت پیشنهادات، نظرات، طرح ها و برنامه های دفاتر و معاونت های بهزیستی استان البرز ستاد بزرگداشت یادوخاطره سردار شهید قاسم سلیمانی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه دکتر اسدالله حیدری گفت : واقعیت امر این است زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان رشید اسلام شهید سردارحاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس یک موضوع صرفا اداری نیست که بعنوان وظیفه اداری به آن نگاه کنیم بلکه یک موضوع اخلاقی و انسانی است و بدنبال خودش پیام های بسیار مهمی دارد.

مدیرکل بهزیستی البرز افزود : اینکه میگویند سردار دلها همگی دیدیم که در روز تشییع جنازه ایشان این مسئله اثبات شد و کلیه آحاد جامعه با حضور پرشور خود بزرگترین پیام سالهای اخیر را به دنیا مخابره کردند و شکوه این مراسم درس عبرتی برای استکبار و خونخواران جهان شد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود : تأکید بر فرهنگ شهادت و فرهنگ بسیجی، جبهه، جنگ و ایثار یکی از راه هایی است که میتواند ما را از شرّ استکبار نجات دهد، شایداگر دشمنان ایران اسلامی میدانستند شهادت سردار سلیمانی این گونه جواب داده خواهد شد و باعث اتحاد بیشتر ملت ایران خواهد شد هرگز دست به چنین جنایتی نمیزدند.

وی افزود : ما به لحاظ ایرانی بودن و انسان بودن وظیفه داریم برنامه های بسیار فاخر و ارزشمندی تدارک ببینیم که در خور، شان و تراز سرادر شهیدحاج قاسم سلیمانی باشد که البته کار بسیار سختی است طراحی کردن این برنامه ها، ولی باید همه تلاشمان را بکار ببندیم به اندازه وسع، توان و بضاعتی که داریم برنامه های بسیار خوبی را ارائه دهیم تا در فرهنگ سازی جامعه بتوانیم نقش خود را بخوبی ایفا نمائیم.

این مقام مسئول بیان داشت : ما طی ماههای گذشته و در مراسم افتتاحیه اورژانس اجتماعی فردیس و با همفکری همکاران و از روی عشق و علاقه اسم شهید قاسم سلیمانی را برای این مرکز انتخاب کردیم زیرا که این شهید بزرگوار در خور مکتب شدن هست و برای آیندگان درسها خواهد داشت امیدوارم با کارهای اینچنینی بتوانیم اثرات مثبت و خدماتی که این عزیز برای ملت ایران انجام داد را به نسل های بعدی انتقال دهیم زیرا که آیندگان برای مقابله با تهاجمات دشمنان نیاز به آموزش مکتب، اهداف و آرمانهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دارند.

دکتر حیدری گفت : انتظار است اعضای ستاد به طور ویژه اقدامات لازم به منظور اطلاع رسانی، تولید محتوا و انعکاس آن در بسترهای مختلف از جمله فضای مجازی را بصورت ویژه در دستورکار قرار دهند.

در پایان این جلسه موضوعات زیر جهت اجرایی شدن در اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به تصویب رسید:

-رایگان شدن کلیه خدمات درمانی شامل کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و خدمات مشاوره مصادف با روز ۱۳ دی ماه سالگرد سردار قاسم سلیمانی

-برگزاری مانور بزرگ اورژانس اجتماعی بهزیستی در سطح شهر با خودروهای مزین شده به عکس سردار قاسم سلیمانی

-برگزاری مسابقه دل نوشته و نقاشی برای کلیه افراد تحت پوشش سازمان بویژه فرزندان تحت سرپرستی در مراکز نگهداری با موضوع سردار قاسم سلیمانی

-برگزاری اردوهای جهادی با نام سردار قاسم سلیمانی

-برگزاری مسابقه فرهنگی از زندگی و وصیت نامه سردار قاسم سلیمانی و اهدا جوایز نفیس به شرکت کنندگان

-برگزای محفل شب شعر در مراکز سالمندان با موضوع سردار قاسم سلیمانی

- تهیه و اهدا سبدکالا و ارزاق به جامعه هدف با همکاری فرزندان تحت سرپرستی در مراکز نگهداری بهزیستی مصادف با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

-برگزاری کلاس های آموزشی رایگان ویژه مددجویان مصادف با سالگرد شهادت سردار سلیمانی

-فضاسازی محیطی، نصب بنر و پوستر و توزیع بروشور در ادارات و مراکز زیر مجموعه بهزیستی

-بهره گیری از فضای مجازی در راستای بزرگداشت این مناسبت

-تاکید بر ترویج، آگاه سازی و آشنا نمودن جامعه هدف با سیره وشیوه زندگی مجاهدانه و انقلابی سردار سلیمانی

-استفاده از جملات مقام معظم رهبری در توصیف شهید قاسم سلیمانی در سربرگ تمامی مکاتبات اداری

-به صدا دراآوردن زنگ رشادت در تمامی مراکز تحت نظارت در روز ۱۳ دی ماه و مصادف با سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی

-برگزاری یادواره مجازی برای کلیه همکاران

-نصب تلویزیون در طبقات ستاد بهزیستی جهت نمایش اهداف و مکتب و برنامه های اجرا شده سردار قاسم سلیمانی

-تهیه و تولید محتوا با موضوع اقدامات اثربخش سردار سلیمانی در قالب سی دی و توزیع در بین مراکز تحت نظارت

-راه اندازی صفحه مجازی جزء خوانی قرآن، فاتحه و صلوات ویژه همکاران و مددجویان تحت پوشش در روز شهادت سردار سلیمانی

-ارسال پیامک به مناسبت گرامیداشت این هفته

-بارگذاری آدرس بازدید مجازی از مزار شهید حاج قاسم سلیمانی در پورتال اداره کل بهزیستی جهت استفاده همکاران و کاربران

-آدرس تور مجازی زیارت مزار حاج قاسم سلیمانی:

https://www.soleimany.ir/tour/

کد خبر 28030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد