جلسه هم اندیشی با موسسات حمایتی آموزش کودکان کار دربهزیستی مازندران برگزار شد

با حضور وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران،مدیران و مسئولین فنی ومددکاران موسسات حمایت از کودکان کار، جلسه هم اندیشی موسسات حمایتی آموزش کودکان کار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران حسین زاده با اشاره به اینکه رویکرد سازمان بهزیستی افزایش توانمند سازی و ارتقاء مهارتهای اجتماعی در کنار حمایت‌های درمانی ومعیشت کودکان کار وخانواده های آنها است افزود: بسیاری از کودکان کار برای تامین نیاز معیشتی خانواده کار می‌کنند ونان آور کوچک خانواده هستند که باید برای توانمند سازی خانواده‌ های این کودکان برنامه ریزی کارشناسانه و مدون داشته و صیانت اجتماعی، حمایت اجتماعی ومساعدت اجتماعی را برای این کودکان و خانواده های آنها  سرلوحه اصلی کار قراردهیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی با تاکید بر اهمیت گشت سیار جهت شناسایی کودکان کار ادامه داد: گشت سیار با همکاری دستگاههای اجرایی خصوصا شهرداری شکل میگیرد تا ساماندهی این کودکان انجام شود و کودکانی که فاقد سرپرست موثر هستند با حکم قضایی تحویل مراکز نگهداری شبانه روزی بهزیستی شوند.

وی گفت: حدود 65درصد  کودکان کار دراستان دانش آموز هستند  و نیاز است برای ادامه تحصیل و ارایه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری این کودکان اهتمام ویژه صورت گیرد و با پیگیری موسسه خیریه وهماهنگی بهزیستی حدود 220 تبلت به کودکان کارتحویل  داده شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی در پایان اورژانس اجتماعی را مرکز مهم برای انجام مداخلات مؤثر و سریع جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: هر شهروند باید  همیار 123 باشد تا حضور به موقع همکاران 123 مؤثر واقع شود.

کد خبر 28027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد