قرچک|ارائه خدمات تخصص بهزیستی در روستاها

بهزیستی شهرستان قرچک با همکاری مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی سیفا در سطح روستاها خدمات تخصصی ارائه می دهد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس بهزیستی قرچک با بیان این مطلب افزود: در راستای ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره تخصصی بصورت رایگان و قابل دسترس به خانواده های نیازمند در معرض آسیب اجتماعی برنامه های مشاوره و آموزشی پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت اعتیاد و خشونت های خانگی در روستاهای هشتگانه قرچک ارائه می گردد.

اردشیر بهرامی در ادامه خاطرنشان کرد: اولین‌ جلسه از دوره دوم کارگاه های خانواده درمانی پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت اعتیاد به همت مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی سیفا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در محل دهیاری روستاهای شهرستان قرچک برگزار شد.

در پایان بهرامی، ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی از توسعه برنامه های مرکز مشاوره سیفا جهت برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه آسیب های اجتماعی از تیم روانشناسان این مرکز قدردانی نمود و گفت: این جلسات آموزشی گامی ارزشمند در راستای اعتلای بستر فرهنگی و اجتماعی روستائیان است و دوره های مدون این آموزش ها مورد تاکید است.

 مدیر مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی سیفا در خصوص روند اجرای این برنامه اظهار داشت: تیم روانشناسان به منظور پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح روستاها اقدام به برگزاری کارگاه های آموزش خانواده با رویکرد خانواده محور نموده است.

صمد رشیدیان در ادامه گفت: در ابتدا روانشناسان مرکز مشاوره با حضور در دهیاری ها و مساجد روستاها جلسات آموزشی به منظور نیازسنجی در حوزه اجتماعی و فرهنگی  موضوعات مختلف از جمله فرزندپروری، تعارضات زوجی، اعتیاد، مهارت های زندگی برگزار نموده و در مرحله بعد از میان شرکت کنندگان، افرادی که علائم روانشاختی یا علائم اختلالات بالینی را دارند غربال می کنند. و در گام آخر این افراد را یا در محل دهیاری ها به صورت فردی و خانوادگی تحت درمان قرار می دهند و یا این افراد را به مرکز روانشناختی سیفا ارجاع داده و به صورت رایگان خدمات روانشناختی و حمایتی دریافت می نمایند.

کد خبر 28013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد