در رسانه| با آغاز فعالیت مراکز مثبت زندگی؛
بهزیستی به محله زندگی اقشار تحت پوشش می رود

سازمان بهزیستی از جمله سازمانهای حمایتی است ؛ که درصدد ارائه بهترین خدمات با بالاترین کیفیت و در نزدیکترین محل به زندگی افراد است. در این راستا این سازمان برنامه های متنوعی را طراحی و اجرا کرده است که طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه(CBR) ، مراقبت در منزل و ویزیت در منزل از جمله این برنامه ها می باشد.

اعتدال| برنامه اخیر بهزیستی در این زمینه ایجاد مراکز مثبت زندگی می باشد ؛ که تخصصی بودن، محله محور بودن و افزایش سرعت پاسخگویی از مزایای برنامه مذکور می باشد.

اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز از ادارات کل بهزیستی پیشگام کشور در عرصه  اجرایی نمودن این برنامه جهت رفاه حال اقشار تحت پوشش می باشد.


آغاز انتقال پرونده های مددجویان به مراکز  مثبت زندگی آذربایجان شرقی 

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی از انتقال پرونده های مددجویان  به مراکز  مثبت زندگی آذربایجان شرقی خبر داد.

دکتر صحاف در نشست خبری  با اشاره به گستره مأموریت‏ ها، نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه، استفاده از پتانسیل و ظرفیت‏ های مردمی در قالب شبکه‏ ای از نهادهای غیردولتی فعال در کشور، بمنظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی را امری غیر قابل اجتناب دانست و ابراز داشت : بر این اساس و به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و در راستای تحقق شاخص‏های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی، دستور تاسیس مراکز مثبت زندگی برای ارائه خدمات خانواده محور به طریق محله محور از طرف معاون وزیر و رئیس محترم سازمان بهزیستی به استانها ابلاغ شد.

وی با تاکید بر  استفاده از کادر تخصصی در این مراکز ابراز داشت : جهت ارائه خدمات تخصصی به مددجویان، پرسنل این مراکز از بین فارغ التحصیلان  رشته های مددکاری، روانشناسی و رشته های تخصصی مرتبط با سازمان بهزیستی انتخاب شده اند و علاوه بر محله محور بودن مراکز، کاهش تعداد پرونده های مددکاران عامل دیگری در جهت ارتقای کیفی سطح ارائه خدمات به بهزیستی می باشد و جهت نیل به هدف اصلی این مراکز، با عنایت به لزوم بروز کردن اطلاعات مددجویان جهت مکان یابی دقیق محل زندگی مددجویان و انتقال ۷۵ هزار پرونده مددجویان و معلولین تحت پوشش جهت ارائه خدمات در نزدیکترین مرکز به محل زندگی، از مددجویان و معلولین عزیز انتظار داریم ؛ همچون گذشته  همکاری و صبوری لازم جهت ساماندهی دقیق امور و تسهیل ارائه خدمات، با کاهش ترددهای غیرضروری را داشته باشند.

صحاف زیر ساخت فعالیت این مراکز را  برپایه فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیکی عنوان داشت و گفت: در راستای اصلاح ساختار نظام اداری، استفاده از  فناوری به حذف پرونده فیزیکی و مکانیزاسیون امور منجر خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان در تشریح نحوه ی عملکرد این مراکز افزود : در گام نخست خدمات رسانی به جامعه هدف سازمان، این مراکز با خانواده های تحت پوشش تماس گرفته و اقدام به بازدید منزل و به روز رسانی اطلاعات می کنند. وی ادامه داد: عملیات بازدید منزل توسط مددکار مرکز با اپلیکیشن موبایل ثبت و به سامانه منتقل خواهد شد و بهزیستی استان نظارت دقیق بر عملکرد کلیه مراکز خواهد داشت.

وی یادآور شد : با افتتاح مراکز مثبت زندگی در سطح استان، علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۶۵۰ نفر با کاهش تعداد پرونده های مددجویان، به فضل الهی شاهد افزایش سطح کیفی ارائه خدمات به اقشار تحت پوشش استان خوهیم بود. 

شایان ذکر است استان آذربایجان شرقی با صدور مجوز شروع به کار برای نزدیک به ۱۷۰ مرکز مثبت زندگی، چهارمین استان کشور از نظر تعداد مراکز  مذکور می باشد.

کد خبر 28002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد