پنجمین جلسه شورای اداری بهزیستی مازندران برگزار شد

با حضور دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی استان مازندران ،معاونین ،مسولین ستادی و روسای ادارات شهرستان های شرق استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، جلسه شورای اداری بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران دکتر گوهردهی در ابتدا ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار بویژه پرستاران، مراقبین و کادر درمانی مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی استان گفت: این عزیزان مراقبت و پرستاری از جمع کثیری از افراد دارای معلولیت، سالمندان، افراد آسیب پذیر و دارای ریسک بالا در مقابل بیماری کرونا را بر عهده دارند و بی شک  تلاش و مجاهدت‌های ارزنده این همکاران دلسوز در دوران شیوع ویروس کرونا ،حفظ سلامت و نگهداری افراد مقیم در  مراکز را بدنبال داشته است.

دکتر گوهردهی ضمن تاکید بر پیگیری مستمر روسای شهرستانها و کارشناسان در خصوص برنامه ها و اهداف سازمان و تعامل با مسوولین افزود: در دوره حاضر در مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی اثرگذار در کمیسیون های مجلس مانند کمیسیون بهداشت و درمان ، کمیسیون اجتماعی و ... داریم که می توان از پتانسیل و ظرفیت این عزیزان در جهت حمایت و خدمت رسانی بیشتر به افراد تحت پوشش بهزیستی استفاده کرد.


مدیر کل بهزیستی استان با مهم دانستن افتتاح مراکز مثبت زندگی در سطح استان گفت: پیگیری و توجه روسای شهرستان ها در راه اندازی هر چه سریع تر و تخصصی تر این مراکز جهت ارائه خدمات به مددجویان ضروری است.

دکترگوهردهی لزوم بررسی پرونده های کلیه مددجویان و بروز رسانی اطلاعات در پرونده ها را جزء اولویت های کار روسا و کارشناسان عنوان کرد و افزود: با توجه به پرداخت متمرکز در واریزی ها توسط سازمان بهزیستی کشور، بروزرسانی اطلاعات حساب و آدرس مددجویان حائز اهمیت است.

وی ضمن تاکید بر پیگیری موضوع مناسب سازی ادارات دولتی در شهرستانها عنوان کرد: طبق مصوبه کمیته مناسب سازی استان باید یک خیابان در هر شهرستان به طور کامل جهت تسهیل حضور افراد دارای معلولیت در جامعه مناسب سازی شود که این امر نیازمند پیگیری و اهتمام ویژه روسای شهرستان ودر جهت تحقق این مصوبه می باشد.
مدیر کل بهزیستی مازندران با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین شهرستانها در جهت رفع نیازهای جامعه هدف بهزیستی تصریح کرد:شایسته است که روسای شهرستان پیگیر تهیه تبلت برای دانش آموزان و لوازم کمک توانبخشی برای افراد تحت پوشش بهزیستی باشند.


وی با اشاره به ممنوعیت پذیرش در مراکز تحت نظارت بهزیستی و بازدید توسط غیر بر اساس مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا استان تصریح کرد: نظارت دقیق بر مراکز و ارتباط و تعامل با آنان جزء وظایف روسای شهرستان می باشد که در همین راستا لزوم مطالعه دستورالعمل ها و آئین نامه های اجرایی بصورت مستمر ضروری است .

مدیر کل بهزیستی استان بر اهتمام روسا در جذب اعتبارات در جهت توانمند سازی جامعه ی هدف در حوزه مسکن و اشتغال افزود:لازم است تمام اقدامات حمایتی و خدمات ارائه شده به مددجویان در سامانه ثبت گردد.
دکتر گوهردهی ضمن تاکید بر اهمیت و شناخت آسیب های اجتماعی در سطح جامعه و ارائه خدمات سریع توسط اورژانس اجتماعی گفت: تهیه و تدوین اطلس آسیب های اجتماعی استان توسط بهزیستی در دست انجام است.

کد خبر 27976

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد