مدیر کل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور / یارانه مراکز جامع اعتیاد بر اساس پیشرفت درمان مددجویان پرداخت می شود

مدیر کل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در بازدید از مرکز جامع بازتوانی اعتیاد رویان توس مشهد، کار بر روی خانواده و محیط اجتماعی بهبودیافتگان را یکی از عوامل مهم پایداری و ماندگاری پاکی بیماران سوء مصرف مواد مخدر عنوان کرد.

فرید براتی سده که امروز اول دی‌ماه از این مرکز بازدید می‌کرد در حاشیه‌ی این مراسم گفت: در مراکز جامع، باید موارد مغفول مانده‌ی مراکز تی‌سی (درمان اجتماع‌مدار) مورد اهتمام قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: یارانه‌ی این مراکز بر اساس پیشرفت درمان مددجو، ماندگاری در سیر درمان، هموار شدن مسیر بازگشت به خانواده، آموختن مهارت‌های اجتماعی و شغلی، و تاب‌آوری در برابر آسیب‌های پس از بهبودی، پرداخت می‌شود.

مدیر کل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تأکید کرد: خانواده‌ی مددجو باید عضو تیم درمان باشد به این معنی که خانواده و اطرافیان بیمار بهبودیافته باید نقش محوری در فرایند درمان داشته باشند.

براتی سده گفت: باید دقت و توجه داشته باشیم که پس از طی فرایند چهارماهه‌ی درمان، ارتباط مددجو با مرکز قطع نشود و فرایند درمانی با محوریت خانواده و فرایند بازتوانی و اشتغال با هدف بازگشت به زندگی اجتماعی، با دقت پیگیری شود.

وی راه‌های ارتباطی مددجو با فرایند درمان را همتایان، ان‌ای، مددکار، روان‌شناس و سایر بهبودیافتگان ذکر کرد.

وی همچنین از افتتاح همزمان 1280 مرکز جامع ترک و بازتوانی اعتیاد در آینده‌ی نزدیک در سراسر کشور خبر داد.

وی ضمن ابراز رضایت از آغاز بیمارگیری این مرکز، همکاری بخش‌های مختلف بهزیستی از جمله معاونت‌های پیشگیری و اشتغال را در تداوم فعالیت و موفقیت این مرکز مورد تأکید قرار داد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی و معاونین پیشگیری و اشتغال این نهاد نیز دکتر براتی را در این بازدید همراهی می‌کردند.

شایان ذکر است مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد رویان توس، به عنوان اولین مرکز از این نوع، نیمه‌ی آبان‌ماه گذشته، فعالیت غیر رسمی خود را با بیمارگیری در حداقل ظرفیت آغاز کرد و قرار است همزمان با سایر مراکز جامع، نیمه‌ی دی‌ماه، به صورت رسمی افتتاح شود.

مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد، در رفع مشکل بلاتکلیفی و عود بیماران بهبودیافته در سیستم‌های پیشین ترک اعتیاد، ایجاد شده است.

در مرکز رویان توس، علاوه بر بخش‌های درمانی و سم‌زدایی‌، یک بخش آماده‌سازی شغلی برای کسب مهارت‌های فنی، اداری و قانونی مرتبط با شغل مورد نظر، یک کارگاه بزرگ خیاطی، سالن ورزشی، خوابگاه، سالن اجتماعات و محیطی برای فعالیت‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است.

بر اساس دستورالعمل‌های مراکز جامع، قرار است مددجویان از 4 تا 12 ماه در این مراکز اقامت داشته باشند و در این مدت، فرایند درمان، بازتوانی، اشتغال و بازگشت به زندگی را به صورت کامل بگذرانند.

کد خبر 27960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد