اقدامات  و فعالیتها در شرایط  کرونا

آموزش و آگاهی به جامعه هدف بهزیستی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از اهم خدمات بهداشتی اداره بهزیستی مهدیشهر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان  هدی ناظمی  سرپرست اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار گزارشی از عملکرد اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر در خصوص اقدامات و فعالیتهای این شهرستان در شرایط بحرانی  کرونا ارائه داد.

هدی ناظمی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا که قریب به یکسال است  باعث بروز چالش ها و بحرانهای متفاوتی شده است تلاش و همت نیروهای علوم پزشکی و مدافعان سلامت در این عرصه قابل تقدیر و ستایش است.

هدی ناظمی در ادامه گفت: اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر با دارا بودن ۱۳۵۰  پرونده تحت حمایت در حوزه های تخصصی توانبخشی اجتماعی و پیشگیری و مشارکتهای مردمی و اشتغال  در راستای اهداف عالیه خود در این شرایط با تمام قوا در جهت بهبود وضعیت معیشتی و دستگیری از جامعه هدف خود تلاش نموده است.

سرپرست اداره بهزیستی مهدیشهر از خدمات و تلاشهای این اداره در ایام و شرایط بحران کرونا بیان داشت و افزود :بازدید از مراکز شبانه روزی  در ابتدای شیوع بیماری  و از مراکز تحت نظارت به صورت حضوری طبق دستورالعمل  ها و پروتکل های بهداشتی که در اختیار صاحبان امتیاز مراکز قرار داده شده انجام شد و در ادامه  بازدید ها به صورت آنلاین انجام و موارد لازم پیگیری شده است .

    ناظمی بیان داشت: در جهت پیشگیری از شیوع بیماری اقلام بهداشتی  به شرح مایع ضدعفونی کننده دست، ژل بطری الکل جهت ضد عفونی محیط بین همکاران توزیع شد.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر در ادامه  از اقدامات بهداشتی در مراکز شبانه روزی و موسسات تحت نظارت مراکز اظهار داشت:

تهیه و نصب دستگاه  تب سنج غیر تماسی و پالس اکسی متر جهت اندازه ثبت روزانه و خریداری  اقلام ضدعفونی کننده شامل ماسکبه همکاری شبکه بهداشت و درمان در اختیار این مرکز قرار داده شده است.  و با خرید اقلام بهداشتی ضدعفونی به صورت ۲ بار در روز انجام می شود.

هدی نظامی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر از مهم ترین اقدامات این اداره را در شرایط بحران  تولید ماسک با همت و همکاری انجمن توسعه و آبادانی شهرستان مهدیشهر از پنجم فروردین خبرداد و اظهار داشت: تا کنون ۴۰۰۰۰ عدد ماسک  کرونا دوخته و تحویل جامعه هدف و عموم شده است.

 که روند دوخت و کالای نهایی با نظارت کامل شبکه بهداشت و درمان و تایید کارشناسان متخصص می باشد.

 و از جمله اقدامات  دیگر معرفی و ارجاع خانواده های مشکوک به بیماری کرونا از سوی  شبکه بهداشت به مرکز، جهت سم پاشی و ضدعفونی منازل، توزیع بسته های بهداشتی بین آنان
می باشد.

هدی نظامی از اقدامات مثبت و تاثیر گذار این اداره پس از شیوع ویروس کرونا افتتاح کارگاه خیاطی سفیر حجاب  زیر نظر موسسه آوای سبز شهید شوکت پور دانست که از هفته دوم فروردین ماه سال جاری  تولید ماسک توسط این موسسه در کارگاه خیاطی سفیر حجاب درجزین با همکاری سپاه، پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری و صدیقه کبری آغاز شده است.

این کارگاه خیاطی با وجود ۱۰ نفر (۶ نفر زن سرپرست خانوار و ۴ نفر سایر) مشغول به کار می باشند که علاوه برآن  

برگزاری کلاس های اموزشی پیشگیری از ویروس کرونا  با دعوت از پرشک متخصص برای مددجویان، تهیه  و توزیع  بسته بهداشتی و معیشتی با مشارکت خیرین، کمیته امداد، سپاه، پایگاه مقاومت بسیج شهیدمطهری و صدیقه کبری بین مددجویان و سالمندان بین مددجویان و سالمندان از دیگر اقدامات پایگاه اجتماعی  شهید شوکت پور تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان مهدیهشر میباشد.

ناظمی ضمن تقدیر وتشکر از همکاری مراکز و موسسات با بهزیستی در جهت خدمت به مددجویان بیان داشت: ارتقاء و بهبود کمکهای مردمی به مددجویان و جامعه هدف بهزیستی مستلزم گسترش همکاری و تعاملات است و بخشی از این خدمات، خدمات پیشگیری بهزیستی می باشد که در راستای تامین سلامتی جامعه هدف حائز اهمیت بوده و آموزش و آگاهی به جامعه هدف بهزیستی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از اهم خدمات بهداشتی اداره بهزیستی مهدیشهر است.

کد خبر 27955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد