فعالیت بیش از 2500 موسسه و مرکز تحت نظارت  

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به مأموریت های پرشمار بهزیستی در راستای انجام تکالیف قانونی خود اظهار داشت: بهزیستی به عنوان نهادی دولتی عهده دار تکالیف حمایتی در جامعه به حساب می آید که ساز و برگ قانونمند و خاصی را در این رهگذر به عهده دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی: امین شاهرخی خدمات بهزیستی را در سه حوزه تخصصی اعلام کرد و بیان داشت: حوزه های تخصصی بهزیستی شامل توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری هستند که هر کدام با اجرای طرح و برنامه های ویژه ای، تکالیفی که قانونگذار به آن ها سپرده به انجام می رسانند.

این مسئول افزود: دو هزار و 542 موسسه و مرکز تحت نظارت بهزیستی استان تهران فعالیت دارند که از این تعداد دویست و 19 مرکز و موسسه در حوزه توانبخشی، هشتصد و 29 موسسه و مرکز در حوزه پیشگیری و نهصد و 10 مرکز و موسسه نیز در حوزه امور اجتماعی مشغول فعالیت هستند و تحت نظارت همکاران بنده در شهرستان های شانزده گانه استان تهران قرار دارند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پانصد و 84 موسسه نیز در دو قالب انتفاعی و غیر انتفاعی از حوزه معاونت هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان مجوز فعالیت داشته و به جامعه هدف این سازمان در تهران ارائه خدمت می کنند.

این مسئول با بیان اینکه قریب یکصد و 50 هزار فرد دارای معلولیت در استان تهران تحت پوشش حمایت های بهزیستی قرار دارند، گفت: حدود نود هزار نفر افراد دارای معلولیت در این استان ماهیانه مستمری دریافت می کنند و بقیه این افراد نیز با تمهیداتی که در حال اندیشیدن است وارد مرحله دریافت مستمری ماهیانه از بهزیستی می شوند.

شاهرخی با بیان اینکه شاغلین در بهزیستی نیازمند توجه بیشتری هستد، اذعان داشت: خانواده بزرگ بهزیستی شامل افرادی می شود که در این بخش خدمت و فعالیت می کنند و افرادی که این خدمات را دریافت می کنند و میان این دو قشر، سازمان های مردم نهاد و شرکای اجتماعی قرار دارند که تسهیل کننده خدمات و به نوعی واسطه خیر قلمداد می شوند. 

مدیرکل بهزیستی استان تهران با تاکید بر بهره گیری از خرد جمعی و توان افزایی اجتماعی، تصریح کرد: سازمان بهزیستی به تنهایی نمی تواند وظایف خود به عنوان تلطیف کننده فضای روانی جامعه را به سر منزل مقصود برساند و شایسته است همه دستگاه های اجرائی و ارگان ها در جای خود و به همان نسبتی که قانون برای هر یک تعیین کرده به رسالت های قانونی خود عمل کرده و نقش درست و به هنگامی را از خود به نمایش بگذارند. 

شاهرخی در پایان با تشکر از خیران نیک اندیش در پهنه استان تهران یادآور شد: اگر همت والا و انسانیت کم مثال افراد خیر نبود، بی شک مجموعه بهزیستی نمی توانست فراتر از تکالیف قانونی به تعهدات خود جامه عمل بپوشاندکه نمونه عینی و اخیر آن شرکت فعال مردم نوع دوست و خیران خداجو در پویش سراسری ایران همدل است که در این قالب توانستیم خدمات شایسته و فراتر از انتظاری را به نیازمندان تحت حمایت بهزیستی تقدیم کنیم.

کد خبر 27954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد