در رسانه | کاشمر | نیمی از اعتبارات بهزیستی کاشمر به دلیل سخت‌گیری بانکها جذب نمی‌شود

مشهد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی کاشمر با اشاره به این که در حال حاضر میزان جذب اعتبارات این اداره حدود ۵۰ درصد است گفت: سخت‌گیریهای خاص بانک‌ها در پرداخت تسهیلات موجب ایجاد مشکل در جذب اعتبارات شده است.

اعظم حسن‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کل اعتبار تخصیصی این اداره ۶ میلیارد تومان بوده است که بیش از ۵۰ درصد از اعتبار برای معلولان تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به در نظرگرفتن تسهیلات کرونایی ویژه مراکز تحت پوشش و مددجویان ادامه داد: با توجه به وجود تسهیلات قرض الحسنه، مددجویان بهزیستی از تسهیلات کرونا استقبال نکردند.

رییس اداره بهزیستی کاشمر گفت: به تبع شرایط  اقتصادی جامعه، همه اقشار دچار چالشهای جدی شده‌اند که مددجویان تحت پوشش بهزیستی چه در بخش‌های مربوط به زنان و چه معلولان که آسیب‌پذیری بیشتری داشته اند مشکلاتشان بیشتر شده است.

حسن زاده افزود: مشکلات مسکن مددجویان شامل بالا رفتن هزینه‌های ساخت مسکن و نیمه کاره رها شدن ساختمانهاست که نیازمند ورود خیرین و تامین اعتبار و کمک دیگر ارگان‌هاست همچنین مددجویان در تامین اجاره بها و ودیعه مسکن نیز مشکلاتی دارند.

وی با بیان این که تامین معیشت یعنی برآوردن نیازهای اولیه مددجویان دارای اولویت است ادامه داد: در بخش توانبخشی به صورت تخصصی بیکاری معلولان و تامین هزینه های درمان، مشکل ساز است.

رییس اداره بهزیستی کاشمر گفت: در بخش زنان سرپرست خانوار علاوه بر این موارد برخی مشکلات فرهنگی در به کارگیری زنان سرپرست خانوار در مشاغل و حتی ضمانت بانوان برای استفاده از تسهیلات وجود دارد.

حسن زاده مساله مناسب سازی را  دغدغه همیشگی بهزیستی برای معلولان عنوان کرد و افزود: توانمندسازی معلولان مستلزم توجه روزافزون آحاد جامعه به قوانین حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و پیام انسان مدارانه این قوانین است.

وی با تاکید بر این که نباید تنها یک روز به فکر معلولان بود ادامه داد: اگر نگاه جامعه را به معلولان تغییر دهیم در ایجاد روحیه خودباوری این قشر، گام مهمی برداشته‌ایم.

رییس اداره بهزیستی کاشمر فعالیت در زمینه پیشگیری را تنها وظیفه بهزیستی ندانست و گفت: اگرچه متولی ارائه خدمات توان‌بخشی به معلولان سازمان بهزیستی است که البته از کمک بسیاری از ارگان‌های دولتی مراکز و مؤسسات و سازمانهای مردم نهاد در راه خدمت‌رسانی استفاده می‌ کند اما پیشگیری نیازمند مشارکت همه ارگان‌های مرتبط با درمان به خصوص وزارت بهداشت و درمان هم هست.

حسن‌زاده افزود: آحاد جامعه، بهزیستی را با ارائه خدمات وسیع پزشکی و توان‌بخشی حرفه‌ای به معلولان و سالمندان می‌شناسند به‌طوری که تاکنون در شهرستان کاشمر حدود چهار هزار معلول شناسایی شده و تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: این افراد که دارای معلولیت‌های جسمی، حرکتی، شنوایی، نابینایی و روانی هستند از حمایت‌ها و خدمات متنوع بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

رییس اداره بهزیستی کاشمر گفت: خوشبختانه تمامی خدمات و حمایت‌ها و همچنین مراکز مورد نیاز معلولان در شهرستان کاشمر فعالند و برخی مراکز در زمینه خدمات‌رسانی و فعالیت‌های عام المنفعه ویژه معلولان فعالیت می‌کنند.

حسن زاده همچنین از راه‌اندازی، فعالیت و ارائه خدمت مرکز توان‌بخشی کودکان کم شنوا، مرکز حرفه‌آموزی معلولان، مرکز اوتیسم، مرکز نگهداری روزانه معلولان، مرکز روزانه سالمندان، مرکز توان‌بخشی روزانه، مرکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان و مرکز شبانه‌روزی سالمندان به صورت مستمر در کنار مراکز تخصصی خبر داد.

بیش از چهار هزار خانوار هم اینک زیر پوشش خدمات بهزیستی کاشمر هستند.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

کد خبر 27926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد