در رسانه| اورژانس اجتماعی حد واسط خانواده و دستگاه قضا

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در بازدید از دفتر ضایعات نخاعی استان از آغاز به کار این مراکز همزمان با روز جهانی معلولان خبر داد.

نسل فردا| فرگل صحاف در این دیدار با بیان محله محور بودن این مراکز افزود: اقشار تحت پوشش بهزیستی می‌توانند جهت دریافت خدمات بهزیستی به نزدیک‌ترین مرکز مثبت زندگی محل زندگی خود مراجعه کنند.

دکتر صحاف در این نشست در جریان مسائل و مشکلات انجمن ضایعات نخاعی قرار گرفت. زارعی مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی نیز در این نشست با ارائه گزارش جامع از اقدامات و برنامه‌های انجمن، ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرکل و مجموعه کاری بهزیستی استان، عزم راسخ معلولان در رسیدن به اهداف خویش را ستود و موفقیت‌های آنان در کسب مقام‌های مختلف ورزشی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی را متذکر شد.

  • اورژانس اجتماعی حد واسط خانواده و دستگاه قضا

اورژانس اجتماعی از خدمات نوین بهزیستی در دهه‌ی اخیر است که نقش بسزایی در حل مشکلات اجتماعی ایفا می‌کند و براساس برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی در کلیه شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار نفر راه‌اندازی می‌شود. هم اکنون در راستای حل معضلات اجتماعی ۱۷مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در حال ارائه خدمات به مردم شریف استان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان، اورژانس اجتماعی را حد واسط دستگاه قضا و خانواده‌ها دانست و گفت: تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن از خصوصیات این مراکز است.

دکتر صحاف افزود: هم‌استانی‌های عزیز در صورت مشاهده هر گونه معضل اجتماعی همچون همسرآزاری، کودک‌آزاری، سالمندآزاری و... می‌توانند با خط تلفن ۱۲۳ تماس بگیرند که به محض تماس روان‌شناسان و مددکاران بهزیستی مشاوره‌های لازم را به آنان ارائه می‌کنند و در صورت لزوم تیم اورژانس فوراً جهت رسیدگی به محل اعزام خواهند شد.

  • کارفرمایان افراد دارای معلولیت تحت پوشش تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی استان توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف به ویژه افراد دارای معلولیت را از برنامه‌های اصلی بهزیستی عنوان کرد. دکتر صحاف با اشاره به ارائه تسهیلات کم‌بهره‌ اشتغال به افراد دارای معلول تحت پوشش که از طریق اخذ گواهی کار و مجوز شروع در جهت خوداتکایی گام برمی‌دارند، بیان کرد: در راستای حمایت از کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت را به کار می‌گیرند، علاوه بر تخصیص مبلغی به عنوان جبران کارایی، تسهیلات کم‌بهره به میزان ۵۰ میلیون تومان به ازای اشتغال هر معلول در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها اختصاص می‌یابد که این تسهیلات تا سقف ۴۰ نفر یعنی معادل دو میلیارد تومان قابل تخصیص است.

  • حضور در اداره پذیرش گام نخست برای تشکیل پرونده در بهزیستی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی حضور اداره پذیرش را گام نخست برای تشکیل پرونده در بهزیستی استان عنوان کرد و گفت: کلیه متقاضیان واجد شرایط می‌توانند جهت تحت پوشش قرارگرفتن در بهزیستی نخست به اداره پذیرش استان واقع در خیابان سلیمان خاطر مراجعه کنند.

دکتر صحاف افزود: پس از اخذ مدارک مورد نیاز جهت تشخیص نوع و شدت معلولیت برای افراد دارای معلولیت کمیسیون‌های پزشکی تشکیل شده و بعد از صدور کارت معلولیت براساس شدت و نوع معلولیت، حمایت‌های مستمر و غیرمستمر بهزیستی از اقشار تحت پوشش صورت می‌پذیرد.

کد خبر 27897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد