211 فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست وارد خانواده‌های جدیدشان شدند

بهزیستی خراسان رضوی امسال 211 کودک را به فرزندخواندگی داده است که این میزان به خاطر محدویت‌های ایاب و ذهاب بین شهرستانی ناشی از کرونا، مقداری کاهش داشته است.

به گفته‌ی معاونت اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، از این تعداد 8 کودک واگذار شده، دچار بیماری سخت بوده و نیازمند درمان بوده‌اند که والدین متقاضی، هزینه‌ها و زحمات درمان این عزیزان را متقبل شده‌اند.

شهره‌ی شاهرودی گفت: البته زحمات و فداکاری‌های این بزرگواران، حتما در نزد خدا پاداش گران‌بهایی دارد ولی از جهت انسانی نیز ما به عنوان بهزیستی و متولی این فزرندان، از این اقدام انسانی، تجلیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رنج سنی واگذاری‌ها فرزندان دو ماهه تا 12 ساله را در برمی‌گیرد گفت: 42 کودک از ساکنین خانه‌های فرزندان یا مراکز شبه خانواده به متقاضیان واگذار شده و 170 فرزند از شیرخوارگاه به فرزندخواندگی رفته‌اند.

شاهرودی در زمینه‌ی پشت نوبت‌های فرزندخواندگی گفت: در 95 درصد شهرستان‌ها هیچ خانواده‌ی پشت نوبتی نداریم و همه‌ی درخواست‌ها به روز است و در مشهد نیز تعداد پشت نوبتی‌ها به خاطر تعداد زیاد متقاضیان است.

وی خاطر نشا کرد: در سال جاری 800 نفر به عنوان متقاضی فرزند در سامانه‌ی فرزندخواندگی استان ثبت نام کرده‌اند که قطعا این تعداد فرزند برای پاسخگویی به این نیاز وجود ندارد.

وی افزود: البته همیشه این طور بوده که تعداد متقاضیان از تعداد فرزندان قابل واگذاری بیشتر بوده و این موضوع، امکان انتخاب و گزینش برای مناسب‌ترین والدین جهت فرزندان را برای ما که مسؤولیت قانونی و اجتماعی داریم بیشتر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه پذیرش شیرخوارگاه در سال جاری نسبت به گذشته افزایش داشته گفت: با وجود این افزایش به دلیل مدیریت مناسب و همکاری بسیار عالی دستگاه قضایی و نیز تعداد زیاد متقاضی فرزند، تجمع و تراکمی در شیرخوارگاه نداریم و تعداد فرزندان‌مان در این مرکز در حال حاضر 60 نفر می‌باشد که نسبت به سال‌های گذشته یک سوم شده است.

شاهرودی یادآور شد: چند تن از خیرین استان نیز در جمع متقاضیان فرزندخواندگی هستند که فرزندان دارای معلولیت را به فرزندی می‌پذیرند که یک اقدام بسیار مؤمنانه و یک عمل ایثارگرانه است.

وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر، سامانه‌ی فرزندخواندگی در سراسر استان فعال است و متقاضیان فرزندخواندگی می‌توانند با مراجعه به این سامانه، در همان محل سکونت خود، ثبت نام را انجام دهند و نتیجه‌ی بررسی‌ها را از طریق بهزیستی شهرستان، پیگیری نمایند.

کد خبر 27875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد