امسال دو هزار و ۱۸۹ کودک ایجرودی غربالگری بینایی شدند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود گفت : از آغاز اجرای طرح غربالگری بینایی تا کنون بیش از دو هزار و ۱۸۹ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال شهرستان ایجرود در سال جاری تحت غربالگری بینایی قرار گرفته اند .

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ایجرود، رضا نوروزی با اعلام این خبر گفت:. امسال بدلیل شیوع بیماری کرونا این طرح با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این طرح در سطح شهرستانهای زرین آباد و حلب و  ۷۲ روستای  شهرستان  به اجرا در آمده است  و از این تعداد ۱۸۶  نفر در سطح شهرهای زرین آباد و حلب و بیش از ۲ هزار  نفر نیز در سطح روستاهای این شهرستان مورد غربال قرار گرفتند .

وی تصریح کرد: در طی اجرای این برنامه  ۱۱ نفر از کودکان۳ تا ۶ سال شهرستان شناسایی شده و جهت درمان و تشخیص نهایی به اپتومتریست و پزشک متخصص معرفی شدند .

وی با اعلام اینکه طرح غربالگری بینایی به وسیله دستگاه  بینایی سنجی در سطح شهرستان اجرا می شود، افزود: افزایش میزان دسترسی کودکان به خدمات غربالگری بویژه در مناطق محروم و صعب العبور و افزایش تعداد کودکان تحت پوشش برنامه و ارتقا کارایی و اثر بخشی پایگاههای دائمی از جمله مزیتهای استفاده از دستگاه بینایی سنجی در اجرای طرح غربالگری می باشد .

نوروزی یادآور شد، پایگاه دائمی غربالگری بینایی بصورت متمرکز در محل مجتمع خدمات بهزیستی کوثر در طول سال آماده ارائه خدمات به کودکان ۳ تا ۶ سال می باشد .

کد خبر 27861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد