بهزیستی در رسانه | بهره‌مندی یک هزار معلول و سالمند استان سمنان از خدمات بهزیستی

سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه ۲۸ مرکز روزانه خدمات لازم را به جامعه هدف خود ارائه می‌دهند، گفت: یک هزار معلول و سالمند استان از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

علیرضا ایزد پور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه سه دفتر توانمندسازی، توان‌بخشی روزانه و توان‌بخشی شبانه‌روزی مراقبتی حمایتی معلولان در استان سمنان فعال است، ابراز داشت: خدمات تخصصی از طریق ۲۸ مرکز روزانه به جامعه هدف در استان سمنان ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه یک هزار معلول و سالمند استان سمنان از خدمات مراکز روزانه بهزیستی بهره‌مند هستند، افزود: در این مراکز خدمات تخصصی نظیر آموزش و توان‌بخشی، حرفه‌آموزی و کارگاهی و تولیدی به متقاضیان ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه برای حفظ شأن مددجویان کمک‌هزینه دانشگاه و شهریه دانشجویان تحت پوشش به‌حساب آن‌ها پرداخت می‌شود، ابراز داشت: یک هزار دانشجو و دانش‌آموز از این کمک‌هزینه بهره‌مند هستند و برای آنکه در محیط آموزشی دانشگاه شناخته نشوند مستقیم به‌حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

ایزدپور در ادامه تصریح کرد: به وجود شیوع کرونا و تحت تأثیر قرار گرفتن مراکز روزانه و شبانه، به طبع آن کمک‌هزینه تأمین لوازم بهداشتی و ضدعفونی‌کننده به آن‌ها پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه در راستای حفظ کیان خانواده پرداخت الکترونیک پرستاری و مددکاری برای کسانی که معلولیت شدید دارند نیز انجام شد تا این معلولان در خانواده نگهداری شوند، افزود: در مرحله بعد چنانچه نگهداری آن‌ها با مشکلات مواجه باشند در مرکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان اضافه کرد: بهزیستی برای توانمندسازی جامعه هدف خود طرح و برنامه‌های بسیاری دارد ولی متأسفانه اعتبارات محدود و تحریم‌ها نیز تهیه لوازم توان‌بخشی را با مشکلات زیاد مواجه کرده است که برای تهیه این اقلام نیازمند کمک خیران هستیم.

کد خبر ۵۰۹۴۶۶۴
کد خبر 27860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد