بهزیستی در رسانه | برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در ۴۸ محیط استان سمنان اجرا شد

سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان از اجرایی شدن برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در ۴۸ محیط استان خبر داد و گفت: ۷۸ تیم فعال در این برنامه‌ها مشارکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزد پور ظهر شنبه در ارائه گزارشی از عملکرد دفتر پیشگیری از اعتیاد به میزبانی اداره کل بهزیستی سمنان ضمن بیان اینکه برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع‌محور در محلات شهری و روستایی، محیط‌های آموزشی و محیط‌های کاری در بهزیستی کلید خورده است، ابراز داشت: این برنامه‌ها برای استان در ۴۸ محیط شهری، روستایی، آموزشی و کاری به اجرا درآمد.

وی افزود: افزایش حفاظت و کاهش گرایش به اعتیاد دو هدف عمده برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد را تشکیل می‌دهند که بر این اساس در طرح‌های اجتماع‌محور تلاش شد تا همه گروه‌های سنی با کمک تسهیل گران از آموزش، مهارت و مشارکت بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه برای ارتقای سلامت روانی جامعه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است، ابراز داشت: با شروع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌ها در ادامه این برنامه در سه محور پیشگیری از اعتیاد در فضای مجازی، اقدامات مقابله با شیوع ویروس کرونا و کارزارهای رسانه‌ای تداوم یافت.

ایزد پور بابیان اینکه برنامه‌های محله محور توسط ۷۸ تیم فعال در محیط‌های تحت پوشش اجرایی شد، در ادامه تصریح کرد: در فضای مجازی نیز برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد با راه‌اندازی شامل ۴۷ کانال و گروه با عضویت ۲۵ هزار و ۱۷۸ نفر برای محلات و محیط‌های تحت پوشش در جریان است.

وی افزود: طی سه‌ماهه دوم و سوم سال جاری آگاه‌سازی از طریق خط ملی اعتیاد (۰۹۶۲۸) در سراسر استان به انجام رسید لذا اقشار مختلف مردم می‌توانند سوالات خود را با این شماره مطرح کنند تا از مشاوره‌های لازم بهره‌مند شوند.

کد خبر 27858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد