گناباد | اقدام انسانی و زیبای قاضی گنابادی در رابطه با یک مددجوی بهزیستی

یک قاضی دادگستری در شهرستان گناباد، در جهت حرمت نهادن به افراد دارای معلولیت، جلسه دادگاه را در محل استقرار مددجو برگزار کرد.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی گناباد، قاضی مهدی حسینی، رئیس شعبه‌ی دوم حقوقی دادگستری گناباد، دادگاه مربوط به پرونده‌ی یک مددجوی نابینا را در حالی که شعبه‌ی تحت ریاست وی در طبقه‌ی فوقانی دادگستری قرار دارد در طبقه‌ی همکف دادگستری برگزار نمود.

علی آراسته گفت: من به عنوان رئیس بهزیستی، از حرمت نهادن این قاضی به مددجویان، به صورت مکتوب قدردانی و ستایش کردم به این امید که این اقدام، سرلوحه‌ی کار سایر مسؤولان قرار گیرد.

وی با تشکر از این قاضی دادگستری گفت: تواضع و فروتنی این قاضی، سرمشقی برای سایرین خواهد بود که کار ارزنده‌ای در نزد خدا و مردم متدین ما می‌باشد.

وی با یادآوری اینکه فرمانداری شهرستان در جلسه کمیته مناسب‌سازی تأکید کرده که ادارات هر چه سریع‌تر ساختمان‌های خود را مناسب‌سازی کنند گفت: بر اساس رهنمود فرمانداری، اداراتی که به لحاظ فیزیکی محدودیت مناسب‌سازی دارند باید ترتیبی مقرر کنند که کار مددجو از طریق حضوری یا تلفنی در اسرع وقت انجام شود.

وی تلاش بهزیستی برای فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی دسترس‌پذیری اجتماعی برای معلولین را یکی از عوامل تأثیرگذار در توجه مسؤولین و مردم شهرستان به افراد دارای معلولیت توصیف کرد.

آراسته گفت: در جلسات کمیته‌ی مناسب‌سازی عنوان کرده‌ایم که اگر مسؤولین اجرایی در جهت اجرای قانون حمایت از معلولین که به امر مناسب‌سازی اهمیت زیادی داده اقدام نکنند از دادستانی درخواست می‌کنیم که به عنوان مدافع حقوق عامه و مجری قانون ورود داشته باشد.

رئیس بهزیستی شهرستان گناباد تأکید کرد: این مسئله در دو مورد که پای امنیت جانی شهروندان دارای معلولیت بوده و به معابر عمومی مربوط می‌شود از سوی بهزیستی به مسؤولان امر تذکر داده شده است.

کد خبر 27839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد