پدافند غیرعامل یک حوزه فوق العاده تخصصی است

پدافند غیرعامل یک حوزه فوق العاده تخصصی است و باید این حوزه مورد اهمیت ویژه قرار گیرد تا بتوان یک سری از مسائل و مشکلات را پیش بینی کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل بهزیستی کشور با بیان این مطلب در جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل  بهزیستی استان یزد گفت: پدافند غیرعامل در فعالیت های سازمان هم تأثیرگذار است بنده امیدوارم بتوانیم جلسات پدافند غیرعامل رو به صورت منطقه ای برگزار کنیم.

کاظم زاده با اشاره به قانون مدیریت بحران که از شهریور ۹۸ به همه ارگان ها ابلاغ شده عنوان کرد: طبق ماده ۲ قانون مدیریت بحران همه دستگاه ها در قانون مدیریت بحران نقش دارند و یکی از دستورالعمل ها آمادگی و پاسخ هست و هر دستگاهی موظف است هم آمادگی لازم را داشته باشد و هم پاسخگو باشد.

وی خاطر نشان کرد: مرحله بعد بازسازی و بازتوانی است و در بحث بازتوانی سازمان بهزیستی با حضورتیم های محبّ و اورژانس اجتماعی و تیم های توانبخشی می تواند نقش بسیار پررنگ و موثری در گروه جامعه هدف داشته باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل بهزیستی کشور ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران را یادآور شد و گفت: طبق این ماده، در زمان بلایای طبیعی، جمعیت هلال احمر با کمک سازمان بهزیستی، کمیته امداد و وزارت امورخارجه به جمع آوری کمک های مردمی می پردازند.

وی افزود: طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت بحران نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید یک ردیف اعتباری را برای بحران دستگاه ها پیش بینی کند.

کاظم زاده با اشاره به ماده ۱۳ قانون مدیریت بحران مبنی بر ایجاد پست سازمانی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در دستگاه های دولتی گفت: بر اساس این ماده در هر استان یک کارشناس مسئول پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، یک کارشناس پدافند غیرعامل و یک کارشناس مدیریت بحران و در شهرستان ها هم کارشناس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران باید باشند.

مسئول مدیریت بحران بهزیستی کشور با اشاره به بارندگی های شدید در استان های جنوبی کشور طی هفته گذشته گفت: پیش از این بارندگی ها، بهزیستی آمادگی لازم را به استان ها داده بود تمهیدات لازم را در این خصوص بیندیشند که به همّت همه عزیزان؛ خوشبختانه در سیل اخیر ما خسارت جانی نداشتیم.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه دیده بان گفت: هدف از راه اندازی این سامانه شفاف سازی و نظارت مردم بر فعالیت های سازمان می باشد. 

مدیرکل پدافند غیرعامل بهزیستی کشور در خصوص مراکز مثبت زندگی گفت: در بحث مراکز مثبت زندگی نیز اگر به درستی انجام شود و حمایت شود در سرعت، دقّت و کیفیت کار سازمان بهزیستی تأثیرگذار خواهد بود و قطعاً مراجعه جامعه هدف کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت به مواردی از جمله مناسب سازی شهری، اختصاص ۳درصد از سهمیه استخدام به افراد دارای معلولیت و همچنین حق انشعاب آب و برق و گاز رایگان برای جامعه هدف را نام برد و خواستار پیگیری برای اجرایی شدن آنها شد.

عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزد نیز با اشاره به این نکته که ما در استان مسائل غیرمترقبه خیلی کم داریم ولی صفر نیست گفت: این در حالی است که شهرستان های خاتم و بافق و ابرکوه درگیر بارندگی و سیل اخیر بوده اند و در شهرستان ابرکوه سه مورد از ساختمان های خانواده های معلولین دچار مشکل شدند که در اولین فرصت اقدامات لازم انجام شد.

گفتنی است؛ جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غرعامل بهزیستی استان یزد با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل بهزیستی کشور، مدیرکل، معاونین، روسای بهزیستی شهرستانها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد خبر 27814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد