مدیریت مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش واگذار شد؟

به گفته مدیرکل بهزیستی استان تهران، مهدکودک ها باید تحت مدیریتی واحد فعالیت کنند و در صورت ابلاغ ریاست جمهوری، این مسئولیت به وزارت آموزش و پرورش محول می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از میزان، پس از چندین ماه بلاتکلیفی، سرانجام شورای عالی فرهنگی، مدیریت مهدکودک‌ها را از بهزیستی گرفت و به آموزش و پرورش واگذار کرد و بر این اساس، مقرر شد مسئولیت حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی، مدیریت و همچنین نظارت و ارزیابی مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود.
 
 امین شاهرخی در این رابطه گفت: ما بارها در سازمان بهزیستی کشور اعلام کردیم که تنها صدور مجوز و نظارت بر فعالیت‌های فیزیکی مهدکودک‌ها اعم از شرایط محل مهدکودک ها، بر عهده سازمان بوده و دیگر مسائل آموزشی، از ابتدا نیز در قانون به وزارت  آموزش و پرورش محول شده است، اما هیچوقت هماهنگی خوبی در این باره ایجاد نشد.
 
وی افزود: همچنین اعلام کردیم بهتر است کلیه ضوابط مهدکودک‌ها در اختیار مدیریت واحدی باشد. حتی ما آمادگی خود را برای همکاری با وزارت  آموزش و پرورش اعلام کردیم.  
 
این مقام مسئول در سازمان بهزیستی ادامه داد: امروز تصمیم به واگذاری مهدکودک‌ها گرفته شد. ما منتظر ابلاغ این مسئله از سوی ریاست جمهوری به سازمان بهزیستی هستیم تا  به زودی فرآیند اجرایی شدن آن را آغاز ‌کنیم.
 
مدیرکل بهزیستی استان تهران بیان کرد: در حال حاضر درباره چگونگی اجرایی شدن این فرآیند جزئیاتی تعیین نشده است.  
 
شاهرخی گفت: انجام این فرآیند به راحتی نیست و قطعا بیشتر از چندین ماه زمان می‌برد.
 
وی افزود: به عنوان مثال تنها در استان تهران بیش از ۸۰۰ مهدکودک فعالیت دارند که تمام این پرونده‌ها باید به آموزش و پرورش منتقل شود.  
 
این مقام مسئول در سازمان بهزیستی اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم این فرآیند پس از ابلاغ، سریعا آغاز شود و در این مدت زمان خدشه‌ای به کار مهدکودک‌ها وارد نشود.  
 
مدیرکل بهزیستی استان تهران در پاسخ به این سوال که درباره این تصمیم چه نظری دارد، اذعان کرد: ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و در صورت نیاز اعلام آمادگی خود را به آموزش و پرورش اعلام کرده ایم، اما مدیریت مهدهای کودک اعم از آموزش و شرایط مدیریت و نظارت باید به شکل واحد باشد.

کد خبر 27811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد