کسب رتبه اول بهزیستی استان در جذب تسهیلات اشتغال زایی

دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از جذب بیش از ۶۲ درصدی اعتبارات اشتغال استان از محل بند " ب " تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ در استان و کسب رتبه اول جذب اعتبار اشتغال زایی در بین بهزیستی استانهای کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی استان در تشریح اقدامات صورت گرفته برای تسهیل گری اشتغال جامعه هدف در چارچوب وظایف سازمان از ایجاد اشتغال برای تعداد ۵۲۵ نفر از افراد دارای معلولیت و مددجویان در سه ماه سال ۹۹ خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود : برای تسهیل گری اشتغال جامعه هدف از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، تشکیل کارگروه همیاران زن سرپرست خانواده، صدور مجوز مراکز عیر دولتی، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی، خویش فرمایی و... و. استفاده می نماید.

وی گفت : در سال ۱۳۹۹ برش تعهدات استانی اشتغال تعداد ۷۸۲  نفر بود که با تسهیلگری اشتغال افراد واجد شرایط در نه ماهه سالجاری برای تعداد ۵۲۵  نفر ایجاد اشتغال شده است.

دکتر ستاری ادامه داد : در سال ۱۳۹۹ از محل بند " ب " تبصره ۱۶ قانون بودجه مبلغ ۲۸۹ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی جامعه هدف به استان اختصاص یافته بود که در نه ماهه سال ۹۹ بیش از ۱۷۹ میلیارد ریال یعنی بیش از ۶۲ درصد اعتبار تخصیصی جذب شده است.

ایشان با تشکر از مدیران و کارکنان بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال جامعه هدف خواستار تعامل و همکاری بیش از پیش این عزیزان برای کمک به استقلال اقتصادی جامعه هدف بهزیستی شد.

وی همچنین اظهارداشت: سازمان بهزیستی در قبال به کارگیری جامعه هدف در بخش خصوصی و تعاونی به کارفرمایان عزیز تسهیلاتی از قبیل پرداخت وام قرض الحسنه به ازای هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال  ، پرداخت سهم بیمه کارفرمایی ( ۲۳ درصد) به مدت ۵ سال و پرداخت یارانه ارتقای کارانه معلولان شاغل در بخش غیر دولتی از ۱۰ در صد تا ۵۰ در صد حداقل حقوق و با در نظر گرفتن میزان و نوع معلولیت ارائه می نماید.

وی اظهار امیدواری کرد: کارفرمایان عزیز برای استفاده از تسهیلات فوق می توانند به بهزیستی شهرستانها و بخشها مراجعه و از تسهیلات فوق بهره مند شوند.

کد خبر 27789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد