ببینیم|شریعتمداری: افزایش کمک هزینه مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت و سالمندان سازمان بهزیستی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزییات مصوبه دولت برای کمک به نگهداری افراد دارای معلولیت، سالمندان و بیماران خاص در مراکز شبانه‌روزی و منازل را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: قرار شد از ابتدای امسال به ترتیب برای مراکز درجه یک و دو مبلغ ۷۵۳ هزار تومان و ۶۷۲ هزار تومان و برای مراکز روزانه و شبانه‌روزی به ترتیب یک میلیون و ۱۰ هزار تومان و یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان از ابتدای سال ۹۹ قابل پرداخت شود.  
شریعتمداری افزود: دولت مصوب کرد برای ارائه خدمات تخصصی توانبخشی در منزل ۲۷۶ هزار تومان، برای مراقبت در منزل ۶۷۲ هزار تومان و برای کارگاه‌های تولیدی حمایتی ۸۱۴ هزار تومان و مراکز پشتیبانی شغلی که قبلا مبلغی دریافت نمی‌کردند در سال جاری ۵۳۸ هزار تومان پرداخت شود تا این مراکز برای کاریابی و ایجاد شغل افراد دارای معلولیت استفاده کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: همچنین مقرر شد برای نگهداری افراد دارای معلولیت،سالمندان و بیماری‌های مزمن فاقد سرپرست در مراکز شبانه‌روزی درجه دو مبلغ یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان و مراکز درجه یک مبلغ یک میلیون و ۳۳۵ هزار تومان به مراکز داده می‌شود و برای نگهداری افرادی که دچار بیماری هپاتیت، ام. اس، آلزایمر و بیمارهای خاص هستند در مراکز شبانه‌روزی یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان از ابتدای امسال پرداخت می‌شود.

کد خبر 27756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد