بندرعباس| برگزاری اولین جلسه کمیته مناسب‌سازی شهرستان بندرعباس

اولین جلسه کمیته مناسب‌سازی شهرستان بندرعباس به ریاست کناری معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار و با حضور رفعت ایرانپور معاون توانبخشی بهزیستی هرمزگان ،افسانه پورمحمود رییس اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس و اعضای کمیته برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان؛ رفعت ایرانپور معاون توانبخشی بهزیستی هرمزگان در اولین جلسه کمیته مناسب‌سازی شهرستان بندرعباس با تاکید بر ضرورت مناسب سازی معابر و اماکن عمومی براساس دستورالعمل‌ها و استانداردهای اعلام شده از سوی بهزیستی کشور و استفاده از نقطه نظرات تخصصی و دیدگاههای کارشناسان سازمان بهزیستی در امور مربوط به مناسب سازی گفت : برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه پیمانکاران در بحث مناسب سازی اماکن ویژه افراد دارای معلولیت یکی از راهکارهای موثر در رسیدن به اهداف مناسب سازی است.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری بندرعباس نیز در این نشست  اذعان داشت:  باید حقوق شهروندان دارای معلولیت محترم شمرده شود و به همین خاطر همه دستگاه ها، سازمانها و ارگان های دولتی و خصوصی در مناسب‌سازی سهیم و  دارای نقش هستند .

وی با بیان اینکه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم تاکید کرد باید به صورت عملیاتی وارد کار شویم و همت کنیم تا مناسب سازی به نحو احسن  انجام شود و این عزیزان بتوانند از حقوق برابر با دیگر شهروندان برخوردار شوند.

رییس بهزیستی  بندرعباس در ادامه،  مناسب سازی را یکی از موضوعات مهم و حائز اهمیت سازمان به جهت تحقق حقوق افراد دارای معلولیت برشمرد .
افسانه پورمحمود اظهار داشت  : بخش اعظمی از جامعه هدف تحت پوشش سازمان بهزیستی دارای انواع معلولیت هستند که با توجه به شرایط خاص با نیازهای ویژه حق برخورداری از حقوق شهروندی را دارند .

وی ادامه داد :یکی از اصول توسعه فرهنگی و اجتماعی بحث مناسب سازی محیط است واگر دنبال توسعه پایدار هستیم باید موضوع مناسب سازی در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

 

کد خبر 27740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد