دررسانه | ساماندهی کودکان کار در مشهد با طرح سایبان مهر/ ۶۰ درصد کودکان کار خیابانی در مشهد اتباع خارجی هستند

ساماندهی کودکان کار خیابانی با عنوان طرح "سایبان مهر" در ستاد ساماندهی کودکان کار با همکاری ۱۱ دستگاه و با مسوولیت اصلی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در حال اجراست.

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مشهد گفت: از مجموع ۱۳۵ کودکی که در طرح ساماندهی کودکان کار خیابانی در مشهد شناسایی و ساماندهی شده اند ۶۰ درصد اتباع خارجی هستند.

احمد ریواده اظهار کرد: در مرحله نخست طرح در خصوص موضوع کودکان کار در فضای مجازی و واقعی به مردم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شد و از ابتدای آبان ماه نیز وارد مرحله شناسایی این کودکان شدیم که در مجموع ۱۳۵ کودک شناسایی شدند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد گفت: حدود ۸۰ درصد از کودکان شناسایی شده شامل اتباع ایرانی و خارجی به خانواده هایشانتحویل و بقیه نیز به مرکز تخصصی نگهداری کودکان کار "صدف" سپرده شده‌اند.

فرماندار مشهد هم روز یکشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر دادگستری با اشاره به اجرای طرح "سایبان مهر" و ساماندهی کودکان کار در شهر مشهد گفته بود: این طرح با همکاری شهرداری، بهزیستی، دستگاه قضایی و دیگر دستگاه های مسوول شروع شده  است.

به گفته سید محمدرضا هاشمی هدف از این طرح ایجاد فرصت های آموزشی برای کودکان کار، فرهنگ سازی در زمینه شیوه های برخورد مردم با آنان و توانمندسازی خانواده های این کودکان است.

بر اساس اعلام فرمانداری مشهد دستکم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ۳.۵ میلیون نفری شهرستان مشهد در بافت حاشیه و مناطق پیرامونی این کلانشهر سکونت دارند که محل وقوع بیشترین ساخت و سازهای بدون مجوز و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی است.

کد خبر 27673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد