راه اندازی ۲۰ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در کشور/ اختصاص تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی به معتادان بهبود یافته

فاطمه رضوان مدنی گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در دی ماه امسال ۲۰ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فاطمه رضوان مدنی معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با بیان اینکه تاکنون ۶ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در کشور راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: در این مراکز کار سم زدایی افراد معتاد در ۱۵ روز و براساس نوع اعتیاد به ماده مخدر انجام و اقدام به برگزاری کلاس‌های مختلف می‌شود.

او با بیان اینکه درمان اعتیاد افراد گرفتار به مواد مخدر در مراکز یاد شده تا یک‌سال طول می‌کشد، اضافه کرد: دوره اقامت افراد گرفتار به اعتیاد سه ماه و نیم و طی هشت ماه نیز ۵۲ جلسه مشاوره و بازتوانی برای آنان برگزار خواهد شد.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: افراد معتاد پس از پایان درمان اعتیاد، افراد بهبود یافته به حال خود راه نخواهند شد و در صورت اطمینان از ترک اعتیاد، به این افراد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد برای اشتغال‌زایی دریافت خواهند کرد.

رضوان مدنی با بیان اینکه اعتیاد افراد گرفتار براساس مشکلات فرد باید بررسی و درمان شود، افزود: اشتغال معتادان بهبود یافته بسیار مهم است و در کنار درمان آنان باید حرفه‌ای یاد بگیرند و مشکلات مسکن و درآمدشان حتما باید حل شود.

او با اشاره به اینکه در هر استانی یک مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان راه‌اندازی می‌شود، به وجود یک هزار و ۱۰۰ مرکز اقامتی و ۶۹ پناهگاه این سازمان در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در کردستان ابتکار خوبی برای راه‌اندازی این مرکز انجام و به صورت هیات امنایی اداره می‌شود که قابل تقدیر است و همه دستگاه‌ها باید در این راستا همکاری داشته باشند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی قول داد سه میلیارد ریال برای راه‌اندازی مرکز جامع درمان معتادان در کردستان کمک کند و افزود: سهم کردستان از بودجه مراکز ماده ۱۶، ۶۰۰ میلیون تومان است که ۵۰ درصد آن تاکنون پرداخت شده است.

کد خبر 27508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =