برنامه توانبخشی مبتی بر جامعه در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، دکتر اسماعیل قربانی در خصوص برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه یا به عبارتی طرح cbr , ونحوه عملکرد این طرح با ارایه عملکردبیان کرد:

یه گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، دکتر اسماعیل قربانی در خصوص برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه بیان کرد: طرحcbrیا همان برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در جهت توانبخشی، و به جهت برابر سازی فرصت ها، فراگیری اجتماعی معلولین و کاهش فقر از طریق تلاش های مشترک میان افراد معلول، خانواده آنان و سازمان های مربوط به معلولین جامعه و دیگر موسسات خدمات رسانی دولتی و غیر دولتی اجرا می شود و خدماتی که ارائه می شود در زمینه سلامت، آموزش، امور اجتماعی و توانمد سازی است.

دکتر اسماعیل قربانی در خصوص برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه بیان کرد: طرح سی.بی. آر یا همان برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در جهت توانبخشی، و به جهت برابر سازی فرصت‌ها، فراگیری اجتماعی معلولین و کاهش فقر از طریق تلاش‌های مشترک میان افراد معلول، خانواده آنان و سازمان‌های مربوط به معلولین جامعه و دیگر مؤسسات خدمات‌رسانی دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود و خدماتی که ارائه می‌شود درزمینه  سلامت، آموزش، امور اجتماعی و توانمندسازی است.
وی ادامه داد: شناسایی و خدمات‌رسانی معلولین در جوامع روستایی نیز، یکی از برنامه‌های این طرح است و در استان توسط تسهیلگران میانی انجام می‌گیرد.
اسماعیل قربانی تصریح کرد: در خراسان شمالی 10 هزار و 249 افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی داریم.
وی در ادامه هدف این طرح را تشریح کرد: شناسایی معلولین در جوامع روستایی و ارجاع به کمیسیون جهت تحت پوشش قرار گرفتن.  خدمات‌رسانی به معلولین تحت پوشش در زمینه توانبخشی، توانپزشکی، مالی.  انجام فعالیت‌هایی در زمینه مؤلفه‌های سلامت، معاش، توانمندسازی و آموزش توسط تسهیلگران برای معلولین و  برقراری ارتباط با ادارات و مسئولان و همکاری با دهیاری‌ها و شورای های روستا برای حل مشکلات معلولین است.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: تعداد تسهیلگران در استان 60 نفر می‌باشد که در 8 شهرستان مشغول به فعالیت می‌باشد و برنامه توانبخشی در 3 موسسه شهرستان‌های بجنورد و مانه و سملقان و گرمه اجرا می‌شود.
وی در پایان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تصریح کرد: این آموزش‌ها به تسهیلگران و جامعه هدف. خانواده‌های آنان با حضور شورا و دهیاران و بزرگان روستا جهت رفع مشکلات افراد دارای معلولیت انجام می‌شود و بیشتر اعتبارات این برنامه در زمینه اشتغال‌زایی افراد دارای معلولیت جهت توانمندسازی این افراد و توسعه اقتصادی صورت می‌گیرد.

کد خبر 27496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد