در رسانه | صالح آباد | ضرورت فعالیت اورژانس اجتماعی در شهرستان مرزی صالح‌آباد

رئیس بهزیستی صالح‌آباد گفت: فعالیت و استقرار اورژانس اجتماعی نیاز مبرم این شهرستان مرزی در خراسان رضوی است.

زری صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در صالح‌آباد، با اشاره به اهمیت فعالیت اورژانس اجتماعی در این منطقه محروم مرزی بیان کرد: یکی از وظایف اصلی بهزیستی بهره‌گیری از تکنولوژی با هدف تسهیل در معرفی و ارائه خدمات به گروه‌های هدف و در دسترس قرار دادن امکانات و خدمات به آنها در پی آن است تا در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل خدمات خود را به مردم و گروه‌های هدف سازمان معرفی و ارائه کند.

وی در ادامه افزود: این نهاد خدماتی تلاش می‌کند مداخلات خود را از مرکز محوری به جامعه محوری تغییر داده و از نظام خدمات اجتماعی پویا استفاده کند.

صادقی در تکمیل سخنان خود اظهار کرد: این ضرورت از آنجایی سرچشمه می‌گیرد که مسائل و آسیب‌های اجتماعی رشد روزافزونی درجامعه داشته، بطوری که مراکز و فعالیت‌های موجود پاسخگوی نیازها نبوده‌اند.

وی با اشاره به نقش آموزش صحیح با محورهای مهم روز در جامعه تصریح کرد: نقش این آموزش‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی غیرقابل انکار است.

رئیس بهزیستی صالح‌آباد گفت: با توجه به اینکه تعدادی از افراد تحت پوشش این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، که بیشتر آنها به دلیل طلاق یا زندانی بودن همسر سرپرستی خانواده را برعهده می‌گیرند نیاز مبرم است تا به آنها توسط کارشناسان فرهیخته با موضوع و محورهای روز جامعه آموزش داده شود.

وی به پوشش آموزش‌ها در حاشیه شهر و مناطق محروم اشاره کرد و افزود: اغلب زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش بهزیستی هستند در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار زندگی می‌کنند که بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند. در واقع فقر و محرومیت منشاء آسیب است.

صادقی مطرح کرد: کارشناسان و مشاوران اداره بهزیستی در تمام مناسبت‌ها تلاش می‌کنند گامی در جهت آگاه‌سازی و آشنایی هرچه بیشتر افراد با نکات مثبت مشاوره و همینطور اهمیت فراگیری مهارت‌های زندگی، کنترل خشم و تربیت فرزندان بردارند.

کد خبر 27483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد