در رسانه | تربت حیدریه | حکم خیرخواهانه قاضی تربت‌حیدریه برای کمک به بهزیستی

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه گفت: ۲ نفر از کارگران یک واحد صنفی متخلف که مصوبه ستاد مقابله با کرونا را در استفاده از ماسک رعایت نکرده‌ بودند، توسط قاضی دادگستری این شهرستان به خرید پنج میلیون ریال بسته‌های بهداشتی و اهدای آن به مددجویان بهزیستی محکوم شدند.

زهره اقبال‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حکم خیرخواهانه دستگاه قضایی در راستای توجه به وضعیت مددجویان این سازمان صادر شده و امیدواریم صدور چنین احکامی در مسیر خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی نقش بسزایی داشته ‌باشد.
وی ادامه داد: اکنون پنج هزار و ۴۲۷ معلول و توان‌خواه زیرپوشش بهزیستی تربت‌حیدریه هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۵ توان‌خواه مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

رییس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه با بیان اینکه خدمات بهزیستی شامل دریافت مستمری‌، حق پرستاری، معاینه و مراقبت در منزل و کمک و یارانه افراد بی‌بضاعت ساکن مراکز توان بخشی شبانه‌روزی است، گفت: ۴۲ نفر از شهروندان معلول زیرپوشش خدمات این اداره دچار ضایعه قطع نخاع، ۲۵۴ نفر درگیر مشکلات اعصاب و روان، ۵۳۷ نفر نابینا، هزار و ۶۶۰ نفر معلول جسمی حرکتی، ۴۳۵ معلول ذهنی و ۶۱۶ نفر ناشنوا هستند. 

وی با بیان اینکه ۱۵۰ خانواده در تربت‌حیدریه دارای ۲ فرزند معلول و بیشتر هستند و مشارکت و همراهی دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات فراروی این خانوارها ضروری است، افزود: سایر مددجویان نیز بنا به نیاز خود از خدمات غیرمستمر بهزیستی شامل کمک هزینه درمان و توانبخشی، وسایل توانبخشی، تسهیلات اشتغال، امتیاز رایگان آب، برق و گاز استفاده می‌کنند.

اقبال‌نیا با بیان اینکه در شهرستان تربت‌حیدریه ۶ مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه‌روزی، ۲ مرکز حرفه آموزی روزانه ویژه توان‌خواهان بالای ۱۴ سال و یک مرکز توانبخشی روزانه ویژه توان‌خواهان کمتر از ۱۴ سال با نظارت این نهاد مشغول فعالیت و ارایه خدمات به معلولان هستند، ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا، با کمک خیران و نیکوکاران بسته‌های کمک معیشتی شامل برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی، قند، سویا، رب، گوشت گوسفند، مواد ضد عفونی کننده و ماسک بین خانوارهای زیرپوشش بهزیستی این شهرستان توزیع شده و این اقدام تا عادی شدن شرایط همچنان ادامه خواهد داشت.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 

کد خبر 27449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد