در رسانه| غربالگری شنوائی 63 هزار نوزاد آذربایجان‌شرقی

مدیر کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۶۳ هزار نفر از نوزادان این استان تحت غربالگری شنوایی قرار گرفته اند.

اقتصاد آینده| فرگل صحاف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه غربالگری کلیه نوزادان در بیمارستان ها و زایشگاه های استان اجرا می شود، افزود: در صورت شناسایی معلولیت های مربوط به شنوایی در کودکان زیر ۲ سال می توان با کاشت حلزون از ناشنوایی کامل کودکان پیشگیری کرد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس طی سال جاری ۶۳ هزار کودک در قالب این طرح غربالگری شده اند و در صورت وجود مشکل در هر یک از آنها اقدامات لازم جهت کاشت حلزون و پیشگیری از ناشنوایی انجام شده است.

صحاف پیشگیری از معلولیت ها را از فعالیت های اصلی و محوری بهزیستی آذربایجان شرقی جهت کاهش افراد دارای معلولیت در جامعه بیان و اضافه کرد: این مجموعه همواره درصدد پیشگیری از معلولیت افراد جامعه از طریق برنامه های آگاه سازی و غربالگری است و در این زمینه برنامه های مختلف در دست اجرا دارد.

وی اعلام کرد: بهزیستی آذربایجان شرقی با همکاری سایر ارگان ها و به ویژه تشکل های مردم نهاد برنامه های آگاه سازی برای ۴۲ هزار نفر از مردم استان را اجرا کرده است.

صحاف از اجرای برنامه غربالگری تنبلی چشم در استان نیز خبر داد و گفت: در سالجاری تعداد ۱۶۰ هزار کودک بین سنین سه تا ۶ سال در قالب این برنامه معاینه شدند و به دلیل امکان درمان این بیماری در سنین پایین و پیشگیری از نابینایی کودکان در صورت وجود مشکل، به چشم پزشک جهت تشخیص دقیق و اقدامات درمانی ارجاع داده شدند.

وی اظهار داشت: مشاوره ژنتیک از سایر اقدامات پیشگیرانه اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی است که تاکنون افزون بر ۶۰۰ مشاوره ژنتیک طی سال جاری در این مرکز به انجام رسیده است.

کد خبر 27420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد