با هم ببینیم|معلولان از چالش‌های زندگی‌شان می‌گویند

روز جهانی افراد دارای معلولیت فرصتی است تا مسئولان دغذغه‌های این گروه از جامعه را بشنوند و البته در راستای رفع آنها اقدام کنند. عدم توجه به اشتغال معلولان، افزایش هزینه‌های تجهیزات پزشکی و بی توجهی جامعه به این افراد بخشی از مشکلات آنها محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از تسنیم، هدف از تعیین روز جهانی معلولین ارتقاء توجه اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیتهای مختلف و افزایش آگاهی‌هایی بوده است که باید به مسئله پیوستن افراد معلول در تمام جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود.

معلولان بزرگترین اقلیت جهان به شمار می‌روند و بر اساس آمار  10 درصد از جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند که باید نیازهای معلولان مورد توجه قرار گیرد. هر ساله در روز جهانی افراد دارای معلولیت که در ایران تحت عنوان هفته یاد می‌شود برنامه‌هایی برای این گروه از جامعه در نظر گرفته می‌شود و مسئولان در رده‌های مختلف وعده‌هایی به این افراد می‌دهند اما پس از آن به فراموشی سپرده می‌شود تا سال بعد.

به هر تقدیر امسال و با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ها برای گرامیداشت روز جهانی معلولان کمتر از سال‌های قبل بود که این موضوع مورد گلایه و انتقاد معلولان نیز قرار گرفته است. برهمین اساس دوربین خبرگزاری تسنیم به سراغ چند نفر از دختران معلول که در مرکز توانبخشی باغ فرشته زندگی می‌کنند رفت تا آنها بخشی از مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند. در این گقت‌وگو همچنین خادم معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران حضور داشت و پاسخگوی سوالات معلولان بود.

عدم مناسب سازی امکان به ویژه بانک‌ها و ادارات دولتی،  افزایش هزینه‌های خرید وسایل و تجهیزات پزشکی و پروتز و... از گلایه‌های مطرح شده از سوی معلولان بود. همچنین خادم معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در دیدار با برخی از معلولان قول پیگیری برخی از درخواست‌های  مطرح شده را داد.

کد خبر 27373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد