لزوم توجه به اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در صدور پروانه و پایان کار ساختمان‌ها

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری به شهرداری تهران بر لزوم توجه به اجرای ماده ۴ قانون حمایت از حقوق معلولان در صدور پروانه و پایان کار ساختمان‌ها تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از تسنیم، مجید فراهانی در جریان دویست و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: ضمن تبریک روز جهانی معلولان به همه همشهریان عزیز توانیاب و معلول، برای یکایک این عزیزان روزگاری بهتر آرزومندم و به سهم خودم از کم کاری‌ها و بی توجهی‌هایی که در ادای حق به شهر این عزیزان شده عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم شاهد تحقق شهر دسترس‌پذیر در تهران برای ادای حق این عزیزان باشیم.

وی افزود: عدم تحقق دسترس‌پذیری شهر برای معلولان، سبب شده است این گروه از شهروندان از حق زندگی در شهر به صورت کامل برخوردار نشوند، در این شرایط هرچه میزان معلولیت جسمی و حرکتی عزیزان بیشتر باشد، مشکلاتشان برای رفت و آمد، کار و زندگی در سطح محله و شهر بیشتر است.

فراهانی تأکید کرد: در چنین شرایطی فراهم کردن دسترسی، حمل و نقل آسان برای رتق و فتق امور تحصیلی، درمانی و نیازهای حیاتی این عزیزان کمترین خدمتی است که شهرداری از طریق دسترس‌پذیر کردن شهر و تسهیل استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی باید ارائه کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بر اساس ماده 4 قانون حمایت از حقوق معلولان «شهرداری‌ها مکلفند صدور پروانه احداث، بازسازی و پایان کار برای تمام ساختمانها و اماکن با کاربری عمومی از جمله مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی، آموزشی را به رعایت ضوابط و استانداردهای مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و اصلاحات پس از آن در مورد دسترس پذیری افراد دارای معلولیت توسط مجری، مشروط کنند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران اضافه کرد: امری که اگر در صدور پروانه‌های ساختمانی و پایان کار مورد توجه شهرداری قرار گیرد و شهرداری به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل کند بدون شک زمینه‌ساز بهبود و ارتقاء سطح دسترس‌پذیری معلولان در تهران خواهد شد.

وی گفت: بر همین اساس اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف تهران برای بار دوم در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم توجه به اجرای ماده 4 قانون حمایت از حقوق معلولان در صدور پروانه و پایان کار ساختمانها» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم و انتظار دارم شهرداری بیش از پیش به مسئله دسترس‌پذیری شهر و خدمت به معلولان توجه کند تا حق این عزیزان به شهر مطلوب‌تر و بهتر از گذشته ادا شود.

فراهانی در پایان تأکید کرد: تهران هنگامی که برای همشهریان معلول دسترس پذیر شده باشد، آنگاه می‌توان گفت که شهری برای همه است تا این مهم اتفاق نیفتد تهران شهری برای همه نخواهد بود.

کد خبر 27372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد