سرخس | گزارشی از عملکرد دو تسهیلگر سی‌بی‌آر در دو روستای سرخس

مجتمع خدمات بهزیستی بهشت به عنوان یک مرکز غیر دولتی تحت پوشش بهزیستی سرخس، از سال 97 فعالیت خود را آغاز کرده و در سال جاری با داشتن 20 تسهیلگر، فعالیت‌های بسیاری را انجام داده که بخشی از آن در این گزارش منعکس شده است.

سرخس - عباسی- یکی از تسهیلگران این مجتمع در گفتگو با خبرنگار ما در سرخس گفت: مجتمع بهشت 1700 مددجو را در 72 روستای شهرستان، تحت پوشش دارد و علاوه بر این به 150 مددجو در نقاط شهری سرخس نیز خدمات رسانی می‌کند.

علی براهویی افزود: در هفته معلولین 25 رأس گوسفند اهدایی خیرین، ذبح و پس از آماده‌سازی و بسته‌بندی، گوشت گرم در بین 230 مددجو توزیع شده است.

وی ادامه داد: برای مثال در روستای کلاته صاحب‌داد با جمعیت 800 نفر از توابع دهستان پل خاتون 45 مددجو تحت پوشش بهزیستی هستند که تا کنون 19 واحد مسکونی برایشان ساخته و تحویل آنها شده است.

وی از تشکیل سه صندوق مالی خرد در روستاهای شیرتپه، کچولی و تام رسول توسط این مجتمع خبر داد و گفت: در این صندوق‌ها 50 مددجو عضویت دارند که در سه بخش بازیافت پسماند، خیاطی و سوزن‌دوزی مشغول فعالیت می‌باشند.

وی خاطر نشان کرد: این مجتمع تا کنون در زمینه‌های بلوکه‌زنی، پرورش مرغ و بوقلمون، جوجه‌کشی، دامپروری و کشاورزی، وام‌هایی را به مددجویان روستایی پرداخت کرده که منجر به اشتغال پایدار این مددجویان شده است.

براهویی یادآور شد: همچنین خدماتی در زمینه‌ی توزیع مواد غذایی، پوشاک، لوازم‌التحریر، وسایل کمک توانبخشی و مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی و حمام برای مددجویان انجام شده است.

عملکرد تسهیلگر روستای شیرتپه

همچنین تسهیلگر دیگری در روستای شیرتپه از توابع دهستان تجن نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در سال جاری 100 میلیون تومان غذا، شیرخشک و باطری سمعک برای مددجویان این دهستان توزیع شده که هزینه‌ی آن را خیرین پرداخته‌اند.

این تسهیلگر که 100 مددجو را تحت پوشش خدماتی دارد افزود: در هفته معلولین سه عدد تلویزیون، بیست جفت کفش، 5 میلیون تومان گوشت گرم گوسفند و مرغ و بسته‌های غذایی را بین مددجویان توزیع کرده‌ایم.

وی گفت: برای خواهر یک معلول نیز جهیزیه تهیه و به ایشان اهدا شده است.

رزمجو با بیان اینکه تا کنون 5 واحد مسکونی در این روستا ساخته شده گفت: در این خانه‌ها 12 میلیون سهم آورده مددجو بوده، 40 میلیون وام مسکن به آنها تعلق گرفته و 20 میلیون کمک بلاعوض بهزیستی به آنها ارائه شده است.

وی همچنین از پشت نوبتی 5 مددجو برای مسکن حمایتی یاد کرد و گفت: اقدامات اولیه برای دریافت وام و پروانه‌ی ساخت برای این واحدها انجام شده و در شرف احداث می‌باشد.

کد خبر 27316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد