پاکدشت|۸۴۰ معلول جدید در شناسایی شد

رئیس اداره بهزیستی پاکدشت گفت: ۸۴۰ معلول جدید با اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (سی.بی.آر)، در مناطق روستایی این شهرستان شناسایی و از خدمات کمک توانبخشی، آموزش و اشتغال بهزیستی برخوردار شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا، محمود برزگر اضافه کرد: این افراد بر اساس غربالگری‌های انجام شده و ارجاع تمامی معلولان شناسایی شده در طرح سی. بی. آر شناسایی شدند.

وی در تشریح طرح سی. بی. آر اظهارداشت: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، با هدف شناسایی معلولان در روستا و ارائه خدمات توانبخشی به معلولان در متن جامعه با همکاری هشت تسهیل‌گر در مناطق روستایی بخش شریف‌آباد، فرون آباد و فیلستان اجرا شد.

برزگر با تأکید بر لزوم آشنایی با شیوه‌های همراهی با معلولان گفت: در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که این امر می‌تواند با ارائه آموزش‌های مهارتی لازم برای فرد معلول ایجاد شود.

وی افزود: از ابتدای امسال ۱۵ برنامه حمایتی از معلولان نظیر ارائه وسایل توانبخشی، کمک در امر اشتغال محلی، پرداخت هزینه تحصیلی، توزیع سبد کالا، برگزاری جلسات آموزشی مبارزه با کرونا، توزیع لوازم بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده، مساعدت در امور توانبخشی و آموزشی و ویزیت در منزل برای افراد واجد شرایط انجام شده است.

وی یکی از مهم‌ترین اصول در حمایت از معلولان را ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار برای آنان اعلام و اضافه کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی و استفاده از تکنیک های ساده تسهیل گری مانند استاد - شاگردی در روستاها، اشتغال پایدار را برای فرد معلول فراهم می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی پاکدشت همچنین از مناسب سازی معابر شهر شریف آباد برای تردد مناسب معلولان توسط شهرداری خبر داد و افزود: شبکه معابر عامل ارتباطی فضاهای شهری است که با مناسب‌سازی آن برای افراد معلول، بسیاری از مشکلات این قشر حل می‌شود.

وی گفت: مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان و کم‌توانان جسمی و حرکتی و همکاری لازم برای مناسب‌سازی شهر، مستلزم رعایت ضوابط ویژه معلولان و احداث رمپ در ساختمان‌های عمومی هنگام اخذ پروانه ساختمانی است.

کد خبر 27288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد