شهر ری| ۱۰۱ واحد مسکونی به معلولان شهرستان تحویل شده‌است

مدیر بهزیستی شهرستان ری گفت: ۱۰۱ واحد مسکونی مسکن مهر از ابتدای سال جاری تاکنون به معلولان تحت پوشش این شهرستان تحویل شده‌است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا، محمدرضا خدابخشی اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته ۴۰ واحد مسکن مهر نیز تا پایان سال جاری به مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان ری تحویل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت تحویل واحدهای مسکونی به مددجویان بهزیستی ثبت نام های سال گذشته این عزیزان است، افزود: تحویل واحدهای مسکونی به مددجویان هیچگونه اولویت بندی خاصی ندارد فقط بر اساس ثبت نام این افراد صورت می گیرد.

خدابخشی اضافه کرد: اداره بهزیستی شهرستان ری براساس ثبت نام خانواده های دارای چهار معلول، سه معلول و معلول سرپرست خانوار بخاطر شرایط ویژه این افراد اولویت های خاصی در همه زمینه ها قائل است.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون ۱۱ هزار و ۱۱۰ پرونده توانبخشی تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان ری  قرار دارد و از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند می شوند، گفت: یکهزار و ۷۶۲ نفر بینایی، ۹ هزار و ۱۸۷ نفر جسمی، چهار هزار و ۷۹۰ نفر معلول ذهنی، یکهزار و ۴۶۰ نفر روانی، ۲ هزار و ۹۲۸ نفر شنوایی و ۳۴۸ معلول صوت و گفتار از خدمات بهزیستی شهرستان ری بهرمند می شوند.

خدابخشی با بیان اینکه هشت هزار و ۶۵۰ نفر بصورت ماهیانه مستمری از بهزیستی شهرستان ری دریافت می کنند، اظهار داشت: این شهرستان دارای چهار مرکز دولتی و۶ مرکز غیردولتی ارائه دهنده خدمات به معلولان می باشند.

وی در ادامه داد با بیان اینکه بهزیستی شهرستان ری اقدامات موثری در حوزه خدمات پزشکی، درمانی، توانبخشی و حمایتی برای رفع نیاز معلولان تحت پوشش خود انجام داده است، افزود: هم اکنون سه مرکز کوثر با ظرفیت ۷۰ نفر، داج با ظرفیت ۵۰ نفر و نویان تنها مرکز خدماتی برای کودکان اوتیسم در جنوب تهران با ظرفیت ۶۰ نفر در خدمت مردم است.

 روز جهانی معلولان از سال ۱۹۹۲ از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد و هر ساله در ۱۳ آذر یا ۳ دسامبر برگزار می ‌شود.

هدف از تعیین این روز ارتقای رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت های مختلف و افزایش آگاهی هایی بوده ‌است که می ‌بایست از مسئله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه ‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود.

کد خبر 27287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد